Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iMac 27" (2010) pożółknięte matryce


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
193 odpowiedzi w tym temacie

#176 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 28 sierpnia 2012 - 09:34

Dziś mija 18 dzień od czasu oddania sprzętu do serwisu i nadal nie jest gotowy do odbioru. Codziennie tracę kasę z powodu braku sprzętu bo serwis nie potrafi wymienić matrycy w ciągu jednego dnia w iMacu.


Serwis potrafi wymienić, ale procedura dostania tej matrycy od Apple to komplikuje i wydłuża.

#177 iron.gery

iron.gery
  • 4 651 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 28 sierpnia 2012 - 09:50

Mnie dopadł problem w MBPr, na pytanie ile czasu trwa wymiana powiedzieli że maksymalnie 2 tygodnie. Wczoraj wysłałem więc zobaczymy.

#178 citanek

citanek
  • 582 postów
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 28 sierpnia 2012 - 09:54

Mnie dopadł problem w MBPr, na pytanie ile czasu trwa wymiana powiedzieli że maksymalnie 2 tygodnie. Wczoraj wysłałem więc zobaczymy.

Co się stało? Opisywałeś to w swoim wątku (nie śledziłem ostatnio)?

#179 mayron

mayron
  • 31 postów
  • SkądChorzów

Napisano 29 sierpnia 2012 - 09:35

Serwis potrafi wymienić, ale procedura dostania tej matrycy od Apple to komplikuje i wydłuża.


Procedura dostania matrycy...jeśli serwis nie ma danej części na stanie bo np. dany model sprzętu jest już trudno dostępny to w tym momencie kontaktuje się ze swoimi dostawcami w celu ściągnięcia oryginalnej części zamiennej w jak najszybszym czasie. Co w przypadku iMaca 27" z 2011 nie powinno być problemem z dostępnością częścią.

Druga strona lustra - producent utrudnia naprawy gwarancyjne twierdząc, że nie każda matryca ma wady techniczne a spowodowane jest to wadą użytkowania < nonsens. Jeśli te matryce produkuje samsung - to nieumyślnie użył złych materiałów do produkcji ekranu do sprzętu Apple? Wszystko jest możliwe. Wg mnie firma samsung może sobie pozwolić na wymianę wadliwych matryc na swój koszt aby tylko szarpnąć reputacją apple. Czy firma LG i SHARP będzie mniej awaryjna w matrycach - poczekamy i przekonamy się niestety My końcowi Klienci...

#180 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 29 sierpnia 2012 - 10:17

Procedura dostania matrycy...jeśli serwis nie ma danej części na stanie bo np. dany model sprzętu jest już trudno dostępny to w tym momencie kontaktuje się ze swoimi dostawcami w celu ściągnięcia oryginalnej części zamiennej w jak najszybszym czasie. Co w przypadku iMaca 27" z 2011 nie powinno być problemem z dostępnością częścią.


Jesteś w błędzie, ty wysyłasz np iMaca do serwisu - diagnoza uszkodzona matryca robią zdjęcia itd ... wysyłają do apple składając zamówienie na nową, następnie czekają jak z Holandii przyleci dokładnie jedna matryca i ją montują, jeżeli ona także będzie uszkodzona sytuacja leci od początku. Serwis nie ma żadnych zapasowych części, dostają tyle egzemplarzy ile potrzebują - nic więcej nic mniej :)

#181 cidik

cidik
  • 317 postów

Napisano 29 sierpnia 2012 - 11:32

To jest nic... dopiero jak drugi i trzeci raz wymienicie matryce w tym samym sprzęcie... to będzie dopiero dramat... Ja czekam na 3 wymianę, zwykle mam to po zimie wiec... i imac będzie wymieniony na ten z nowej serii... A może by ktoś opisał w jakich miejscami lub pozycjach wystąpiły plamy na matrycy !!! mnie się to przyda, bo u mnie jest w odległości 0,7 m. od grzejnika i zimą kurz unoszący się z grzejnika pnie się do góry i może dlatego powstają te zanieczyszczeni na tyle matrycy...

#182 citanek

citanek
  • 582 postów
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 29 sierpnia 2012 - 11:40

Może coś jest na rzeczy z tymi grzejnikami. Mój iMac nie stoi obok grzejnika, ale też nie jakoś daleko (mały pokój). Plamy na matrycy uwidoczniły się w grudniu. Najpierw niewyraźna plamka, a później ciemniała w postępie wykładniczym.

#183 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 29 sierpnia 2012 - 11:56

Grzejnik raczej nie ma nic do rzeczy ale temp otoczenia a co za tym idzie temperatura sprzętu na pewno. U mnie komputer był ponad 2m od grzejnika na zupełnie innej ścianie, matryce padały jak szalone. To zależy od tego kto i jak używa komputera, osoby które przeglądają na nim internet od święta nie mają z nim żadnego problemu. Osoby które go katują tak jak to robiłem ja, mają po jakiś 2mcach początkowe objawy uszkodzenia. Jak ktoś ma czas niech pokatuje iMaca zobaczymy efekt :) Dodam tylko że u mnie czasami pomagało wyjęcie wtyczki z gniazdka sieciowego bo na uruchomienie ponownie systemu by się człowiek nie doczekał :)

#184 citanek

citanek
  • 582 postów
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 29 sierpnia 2012 - 11:59

Grzejnik raczej nie ma nic do rzeczy ale temp otoczenia a co za tym idzie temperatura sprzętu na pewno. U mnie komputer był ponad 2m od grzejnika na zupełnie innej ścianie, matryce padały jak szalone. To zależy od tego kto i jak używa komputera, osoby które przeglądają na nim internet od święta nie mają z nim żadnego problemu. Osoby które go katują tak jak to robiłem ja, mają po jakiś 2mcach początkowe objawy uszkodzenia.

Jak ktoś ma czas niech pokatuje iMaca zobaczymy efekt :) Dodam tylko że u mnie czasami pomagało wyjęcie wtyczki z gniazdka sieciowego bo na uruchomienie ponownie systemu by się człowiek nie doczekał :)


Po wymianie matrycy - akurat tak się złożyło - dość intensywnie używam iMaka, wcześniej (zanim padła 1. matryca) raczej nie miałem okazji mocniej go obciążyć, a jednak padła.

#185 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 29 sierpnia 2012 - 12:19

U mnie to samo. Nie mam w domu syfu (jestem raczej pedantem, lubię gdy wszystko jest czyste i na swoim miejscu), nikt tu nie pali a komputer używany był tylko do internetu + pakietu Adobe (który go nie grzał). Plamy i tak się pojawiały. Dodam jeszcze że ja zawsze do pudła dołączałem podpisane pismo w którym prosiłem o szybszą naprawę ze względu na to że komputer służy mi do pracy. Wszystkie naprawy robił Cortland w Poznaniu i złego słowa na nich powiedzieć nie mogę.

#186 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 29 sierpnia 2012 - 12:36

Po wymianie matrycy - akurat tak się złożyło - dość intensywnie używam iMaka, wcześniej (zanim padła 1. matryca) raczej nie miałem okazji mocniej go obciążyć, a jednak padła.


Sprecyzuj słowo intensywnie.

#187 citanek

citanek
  • 582 postów
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 29 sierpnia 2012 - 13:59

Sprecyzuj słowo intensywnie.

World Of Tanks + jasność ekranu prawie na max (przed pierwszą wymianą była na minimum + zainstalowany shades - mam problem ze zbyt jasnymi ekranami podczas pracy z tekstem). Zamienia się w nie-mały grzejnik (nie mam na MS Windows niestety niczego, do mierzenia temp.). :)

#188 mayron

mayron
  • 31 postów
  • SkądChorzów

Napisano 29 sierpnia 2012 - 16:15

jeśli nie katować iMac to wg Was jakie On ma mieć zastosowania? 27" Świetny jest do gier i filmów HD. Ale zauważcie że karta graficzna jak na taką moc ma zbyt mały układ chłodzenia, ja wiem po swoim macu (renderowanie filmów HD), który jest gorący w górnym prawym rogu. Osobiście wolałbym MacPro, który sprawdzałby się znacznie lepiej w tym temacie ale jak sami wiecie ceeeena....

#189 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 30 sierpnia 2012 - 13:21

Grzejnik raczej nie ma nic do rzeczy ale temp otoczenia a co za tym idzie temperatura sprzętu na pewno. U mnie komputer był ponad 2m od grzejnika na zupełnie innej ścianie, matryce padały jak szalone. To zależy od tego kto i jak używa komputera, osoby które przeglądają na nim internet od święta nie mają z nim żadnego problemu. Osoby które go katują tak jak to robiłem ja, mają po jakiś 2mcach początkowe objawy uszkodzenia.

Jak ktoś ma czas niech pokatuje iMaca zobaczymy efekt :) Dodam tylko że u mnie czasami pomagało wyjęcie wtyczki z gniazdka sieciowego bo na uruchomienie ponownie systemu by się człowiek nie doczekał :)


To w takim razie pytanie do ciebie.
Czy twój komputer który kupiłeś 1,5 roku temu, stojący w tym samym miejscu co iMak też ma takie problemy jak twoje 2 poprzednie maki?
Czy tak samo go 'katujesz'?
Czy tak samo się grzeje?

#190 mayron

mayron
  • 31 postów
  • SkądChorzów

Napisano 30 sierpnia 2012 - 16:01

sprawa mojego serwisu iMaca została zakończona. Podsumuje tematykę; sprzęt oddany do serwisu (z powodu dużej plamy kurzu wewnątrz matrycy z prawej strony) Cortland w Katowicach dnia 10 sierpnia 2012r czyli piątek. Sprzęt odebrałem 29 sierpnia 2012r czwartek. Na karcie RMA, serwis napisał, że naprawa serwisowa trwała 7dni w serwisie:confused:, zapewne pomijając sobotę-niedzielę oraz czas nadania przesyłki kurierem. A jednak jest 11 dni roboczych:?: bez dnia odbioru sprzętu. Jaki jest cel wprowadzania Klientów serwisu w błąd??? jest ogólna informacja, która powinna być ściele określona a jeśli jest jedynie podglądowa to nie powinna znaleźć na się na takim dokumencie. Kolejna rzecz jaka mi dźwigała ciśnienie to taka, że pracownicy serwisu (po moich tel. oraz sprawdzania statusów online - ten nadal jest nieaktualny :) "Części niezbędne do wykonania naprawy zostały dostarczone. Trwa montaż.
"
) przez 3 dni robocze z rzędu informowali mnie, że iMac powinien być już do odbioru - albo JEST do odbioru albo NIE - po co robienia zamieszania skoro informacje z serwisu są bezpodstawne:x - nie będę wieszać psów na nich! Ale! Panowie/Panie z Cortlandu pewność siebie-firmy i konkrety ułatwiają życie a jeśli serwis ma z czym kłopot to warto poinformować Klienta, że ten czas znacznie się wydłuży - bo jeśli tytułujecie się Apple Premium Service Provider to trzymajcie się tego pod każdym względem, naprawdę polecam:smile:.

Pomijając ten piekielny zbyt długi czas oczekiwania matryca została wymieniona na nową serwis dał 90dni okresu gwarancji na matrycę, czyli jak oddaliście sprzęt do serwisu pod koniec gwarancji 12m-ce to macie + 90dni na samą matrycę - ciekawe bo z tego co piszecie to matryce padają po 2-3 miesiącach i dłuższym czasie. Moja zakurzyła się 4-5miesięcy od zakupu - niestety sprzęt był mega potrzebny do pracy, więc zwlekałem teraz tego żałuje...

P.S. Pozdrowienia dla obsługi z Cortlandu - Katowice za cierpliwość podczas mojej obecności w sklepie. Chociaż i tak pewnie swoje mówili pod nosem na mój temat;)

#191 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 30 sierpnia 2012 - 16:20

@ Iro stoi w dokładnie tym samym miejscu, a używany jest jeszcze intensywniej zważywszy choćby na fakt iż ma 12GB ramu a nie 4GB (VMware i Handbrake w jednym czasie - no problem). Zero problemów sprzętowych, i w tym zero mulenia bez powodu czy po dłuższym obciążeniu. Komputer się kupuje po to aby go używać, skoro producent daje nam dany procesor, grafike, ram czy cokolwiek innego mamy prawo z tego korzystać w 100%. Każdy 1% sprzętu to jest dokładnie to za co zapłaciliśmy i tyle, iMac po chwili intensywnego używania zaczynał zwalniać po czym niemiłosiernie mulić. Wszędzie może się przytrafić usterka ale aby komputer po kilku godzinach obciążenia nadawał się tylko do wyjęcia wtyczki z gniazdka bo ponowne uruchomienie trwało wieki to się spotkałem tylko w apple. Nie wyobrażam sobie na chwile obecną przy 10.8.1 mieć komputer działający w inny sposób niż ten co mam obecnie.

#192 cidik

cidik
  • 317 postów

Napisano 04 listopada 2012 - 09:07

Witam Możecie mi napisać, Ci co maja lub mieli pod matrycy ( czyli ze się matryca kwalifikowała do wymiany) chodzą wam sprzęty 24/7 ? Bo u mnie już jest 3 raz wymieniona i to mam już zapewnienie od aos Apple ze 4 wymiana będzie na nowego imaca 27.... Może to właśnie tutaj jest pies pogrzebany w trybie pracy, bo jak dostanę nowy to nie chciał bym aby po roku znowu wyskoczyly plamy na matrycy... I czy to jest wymiana na nową serię czy podobnie jak w iphonach ( ten sam model tylko inny numer seryjnych) A miał już ktoś wymianę tego kompa lub innego idącą na nowy... Chodzi o to jakie dokumenty są potrzebne i czy da się na nowego kupić Apple care ?

#193 Midasroox

Midasroox
  • 1 postów
  • SkądŁódź, Poland, Poland

Napisano 23 grudnia 2012 - 18:55

Witam ,posiadam mały problem i dokładnie nie wiem co to może być, iMaca kupiłem w styczniu bieżącego roku , używany w stanie nienagannym.
Problem to smugi , pojawiły się po czyszczeniu ekranu , widać je tylko na kolorach , gdy tło jest białe wszystko znika, istna magia.
[URL="https://www.dropbox.com/s/8x6aoo6p1xxf0gb/IMG_0704.jpg"]https://www.dropbox.com/s/8x6aoo6p1xxf0gb/IMG_0704.jpg[/URL]
[URL="https://www.dropbox.com/s/8zxe3x829n8xkn3/IMG_0703.jpg"]https://www.dropbox.com/s/8zxe3x829n8xkn3/IMG_0703.jpg[/URL]
Ktoś coś radzi ?
iMac 27 2009.

#194 citanek

citanek
  • 582 postów
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 23 grudnia 2012 - 23:04

Witam

Możecie mi napisać, Ci co maja lub mieli pod matrycy ( czyli ze się matryca kwalifikowała do wymiany) chodzą wam sprzęty 24/7 ?

Bo u mnie już jest 3 raz wymieniona i to mam już zapewnienie od aos Apple ze 4 wymiana będzie na nowego imaca 27.... Może to właśnie tutaj jest pies pogrzebany w trybie pracy, bo jak dostanę nowy to nie chciał bym aby po roku znowu wyskoczyly plamy na matrycy... I czy to jest wymiana na nową serię czy podobnie jak w iphonach ( ten sam model tylko inny numer seryjnych)

A miał już ktoś wymianę tego kompa lub innego idącą na nowy... Chodzi o to jakie dokumenty są potrzebne i czy da się na nowego kupić Apple care ?


Mój iMac używany był średnio kilka godzin dziennie. Mniej więcej w 12 miesiącu pojawiały się plamy na matrycy, w tych samych miejscach.
Szczegóły wymiany ustalasz z Apple, ale raczej dostaniesz to, co aktualnie jest w sprzedaży (czyli najnowszy model). Nowy ma nową gwarancję i możliwość dokupienia Apple Care.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych