Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iMac 27" (2010) pożółknięte matryce


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
193 odpowiedzi w tym temacie

#151 Mirko791

Mirko791
  • 4 558 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 09 listopada 2011 - 08:32

Twoje porównania są załamujące. Nie chce mi się liczyć, ale tylko na tym forum znalazłoby się więcej niż 20 osób, a już pomijam ile jest ich na pozostałych formach (w tym zagranicznych, bo tam mają więcej jabłek...) i problem od wielu lat jest dobrze im znany i odestek jest niemały...


To jeżeli tak jest, to wytłumacz mi dlaczego ludzie to jeszcze kupują? Pytam serio, bo sam rozważam zakup iMaca i temat mnie interesuje. Jeżeli twierdzisz, że odsetek wadliwych modeli jest niemały, to podaj mniej więcej jaki to jest rząd wielkości.

#152 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 09 listopada 2011 - 08:48

To jeżeli tak jest, to wytłumacz mi dlaczego ludzie to jeszcze kupują? ...


Kupują, bo myślą, że problem ich ominie.
Przecież jest w tym wątku kilka osób (2 albo 3) którzy jeszcze plam nie mają.

#153 grzes_l

grzes_l
  • 3 397 postów
  • SkądGdynia

Napisano 09 listopada 2011 - 10:28

Trudno zeby w watku gdzie ludzie sie skarza byli ludzie, ktorzy nie maja do tego powodow. Wiem ze ciezko to pojac.

#154 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 09 listopada 2011 - 11:06

Można by zrobić ankietę, ale zapewne trudno było by dobrać pytania. przykładowe. iMac plamy na matrycy. 1. Mam (miałem/łam) plamy 2. Nie mam plam lub szerzej 1. Mam plamy i bardzo mnie to wkurza, jak znajdę czas oddam do wymiany. 2. Mam plamy, ale staram się na nie nie patrzeć. 3. Nie mam plam, ale liczę się z tym, że kiedyś wystąpią. 4. Nie mam plam, i mocno wierzę w to, że nigdy nie będę miał. Ankiety mają to do siebie, że często są przegięcia z jednej i z drugiej strony. Po za tym pamiętam jak to było z pękającymi obudowami z macbookach. Mało kto wierzył w to, że Apple wypuściło taki bubel. Ci co mieli nowe klikali, że im nie pęka, ale po jakimś czasie dzwonili do mnie po gumki, bo po wymianie TopCase nie chcieli znów patrzeć na "strupy"

#155 GIZIU

GIZIU
  • 923 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 listopada 2011 - 11:08

A może po prostu warto przelecieć szmatką od kurzu po biurku na którym stoi iMac i na samym iMacu ? Ja tak robię raz na tydzień i żadnych problemów nie mam (9 m-cy od kupna).

#156 tomslaw

tomslaw
  • 47 postów

Napisano 09 listopada 2011 - 11:14

Z całym szacunkiem do niektórych przedmówców, ale żądanie aby klient przy zakupie "liczył się z możliwością wystąpienia plam" zakrawa na kpinę. Kupując komputer zakładam, że sprzęt będzie działał bez zarzutu przynajmniej przez okres gwarancji. Nie mam najmniejszej ochoty wozić się co kilka miesięcy po serwisach i czekać za każdym razem po 2 tygodnie na naprawę. Ja komputera używam nie tylko do rozrywki, ale i do pracy. Ładny wygląd to dla mnie trochę za mało, zwłaszcza, za tę cenę.

#157 fadro

fadro
  • 698 postów
  • Skądzimuje w poznaniu

Napisano 09 listopada 2011 - 11:26

"jeżeli tak jest, to wytłumacz mi dlaczego ludzie to jeszcze kupują? ..." " Kupują, bo myślą, że problem ich ominie." Trzecia grupa po prostu nie wie o problemie. -- "A może po prostu warto przelecieć szmatką od kurzu po biurku na którym stoi iMac i na samym iMacu ? Ja tak robię raz na tydzień i żadnych problemów nie mam (9 m-cy od kupna)." Smugi od kurzu to problem "maly", z tym faktycznie mozna życ / radzic sobie. Prawdziwy problem polega na wadliwej konstrukcji (błąd na etapie projektowym) imac'ów alu, co skutkuje żółtymi przebarwieniami na matrycy (większość znanych mi przypadków najbardziej "lubiła" okolice prawego górnego narożnika)

#158 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 09 listopada 2011 - 12:16

Cała ta dyskusja wygląda tak: dwa obozy - 1 to Ci niezadowoleni, opierający swoją opinie o to, co ich spotkało, 2 to ci dla których "nie ma zadnego problemu, a nawet jesli jest to jest znikomy". Sytuacja jest dokładnie jak z tym porównaniem bardzo trafnym o pieniądzach z drukarki - brawo za spostrzegawczość. Otóż kazdy z nas Panowie zgodzi sie, że zakup jakiegokolwiek sprzętu czy usługi powinie w swym zamiarze być wolny od wad. Twierdzenie, ze "mamy gwarancje i naprawią" to niestety pogarda dla samego siebie. Teorie, że wiedząc jakoby cos jest konstrukcyjnie niewydolne przenosi na nas obowiązek "liczenia się z faktem występowania usterki/wady" jest kpiną w biały dzień. Dajmy porównanie motoryzacyjne, skoro producent aut wzywa do swojego serwisu kilka tysięcy klientów by usunąć fabryczną wadę układu hamulcowego, to nie moze byc tak, że klient po wymianie tego układu za rogiem zabija sie, bo okazuje sie, że wymieniono mu na wadliwy układ hamulcowy, jak najbardziej z tymi samymio wadami. Nazwalibysmy takie działanie producenta na świadome narażanie użytkowników utraty zdrowia i życia. A na pewno nie pisali, ze to wina klienta, bo kupił auto firmy x! Dlaczego ludzie kupuja iMac'i, bo to często pada jako kontrargument, że jesli ludzie kupuja, to znaczy,że jest dobre. Ludzie kupuja papierosy, narkotyki i alkohol, choc szkodzi zdrowiu, bliskim i naszemu...powoli zabija. Tak więc wybór często podyktowany jest wyborem chwili i własnych potrzeb. Często mamy w zwyczaju liczyc po cichu, ze problem nas ominie / palę, ale rak mnie nie zabije/. Jakkolwiek mozna wskazywac kuopujących jako "winnych" własnego zaniednabia, ze nie liczą sie z tym, ze moga stać sie "ofiarą" wadliwego sprzętu, to przedmiotem tematu nie jest pan X, czy pan Y nabywający iMac'a. Przedmiotem sprawy jest wadliwy konstrukcyjnie komputer i podejscie producenta tego sprzętu, czyli firmę Apple. Podciąganie teorii, że Apple dba i usterki są likwidowane jest smiesznoscia. Zakupiłem iMaca w 2009 roku z glosnym problemem "rozdzielania" sie obrazu / winę za to ponosił podobno najmocniejszy układ ATI-AMD/. Działania Apple były nastepujące: 1. Milczenie i udawanie, że problemu niemma, choc fora zagraniczne huczały o problemie. 2 wypuszczenie kolejnych "łatek" , które nic nie dały, 3. obiecywanie, ze sytuacja ulegnie zmianie przy kolejnej aktualizacji-poprawce, 4 po głosnym sprzeciwie uzytkowników w Anglii i USA, Apple zaczyna przyjmowac komputery wraz ze zwrotem naleznosci za zakup sprzętu. Gdyby sytuacje skrócic do punktu 1 i 4, zapewne w świetle podjętych działań firma okazałaby sie godnym zaufania dostawcą sprzętu, tak jednak nie było. iMac i problem matryc jest znanym i głosnym na całym swiecie tematem, jak firma Apple nabija swoich userów w butelkę, każąc im płacic za sprzęt bez wartosci za która płacimy. Przyjmijmy, ze teoretycznie TYLKO 20% sprzedazy to komputery z wystepującą "usterką". Po 1 gdyby oddanie sprzętu do serwisu zwalniało od wady sprzęt, temat byłby praktycznie tematem zbednym - ot usterke usunięto. Ale w tej grupie 20% w wiekszosci przypadków wymiana matrycy konczy sie ponowna wymiana. Pytanie brzmi, czy Apple tak przyjęło zasade swojego nieżyjącego "Guru", ze wszysycy sa dla Apple, Apple jest jedynie by wymagać ? Ignorancja wobec własnych klientów to najgorsza z cech jakiejkolwiek firmy. Apple poprzez milionową sprzedaż iZabawek uwaza, ze popełniając takie błędy, nie odczuje różnicy i...po części ma rację. Tyle tylko, że jest to jedynie "po części" prawda. Kolejną, ostatnią częścią jest dziwna sytuacja z wypowiedziami niektórych forumowiczów. Jesli dla niektórych zakup sprzętu z wadą fabryczną nie stanowi problemu, a nawet jest powodem do krytyki tych, co nie siedzą cicho i domagają się rzetelnosci i uczciwosci sprzedazy produktu i jego serwisu to GRATALUJĘ KRÓTKOWZROCZNOŚCI / by nie nazwac tego bardziej po imieniu/. Powodów jest wiele, jednym z nich jest to, ze siła uzytkowników moze doprowadzic do zmiany w sposobie traktowania przez firmę Apple. Po 2 moze okazac sie, że Apple przyzwyczajone do tego, ze i tak sprzeda bubel, a klient siedzi cicho...obniza swoje standardy przy kolejnych produktach. Po 3 sami za chwile mozecie kupując inny sprzęt od Apple zostac sami z problemem, bo nie ma za Wami "siły" w postaci grona klientów, którzy przez Was samych zostali osmieszeni. Tak jak napisałem, najlepiej kupowac buty firmyu X za kilka stów od pary z dziurawą podeszwą, przy reklamacji niech Wam zaklejają tą dziurę, która znów wychodzi po kilku krokach...ale w koncu o co chodzi? To jedynie 20% sprzedanych butów, a że jedna z par trafiła do Was? I co z tego?! Przecież jest super i cacy bo to buty od "ulubionego " producenta. Porównanie z pieniędzmi drukowanymi jest idealne i trafne. Czy Apple przyjmie "nie do konca" własciwe pieniądze oczekując, ze z czasem wymienimy je na własciwe-lepsze-bez wad? Panowie, jestescie KONSUMENTAMI - UZYTKOWNIKAMI. Jesli sami nie potraficie wspierać siebie wzajemnie to gratuluję GŁUPOTY, tak dosadnie pisząc. A tym bardziej opad rąk gdy czytam, że "sam mam plamy, ale one mi nie przeszkadzają, wiec nie widze zadnego problemu, a inni przesadzają" to jakas paranoja! Produkt niesprawny, z wadami lub posiadający jakiekolwiek przesłanie do tego, by uznać go za wadliwy powinie zostac wycofay z rynku lub klient powinien byc informowany o tym przy zakupie a sam produkt nie powinien byc sprzedawany po normalnej cenie. Jesli ktos tego nie rozumie...trudno wogóle dyskutowac o czymś więcej.

#159 czacha

czacha

    fotografista ;)

  • 2 209 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 09 listopada 2011 - 12:17

Panowie, cała ta dyskusja niech zostanie podsumowana tutaj - ankieta na forum http://myapple.pl/so...-z-ekranem.html

#160 awalcz

awalcz
  • 52 postów
  • SkądUK/Gdynia

Napisano 09 listopada 2011 - 15:38

'ArrasB' Świetnie to napisałeś ,choć nieco przy długi tekst,sam nie posiadam iMaca i nie mam problemów z matrycą?choć kto wie może i mój macbook nagle wysiądzie?Masz rację firma jako firma jest ok?ale nie może wciskać ludziom kitu! i bubli ponieważ jest na tzw."fali"Sprzęt ma działać nie zawodnie! a gwarancja to tak jak by dodatkowe uspokojenie.Mało tego wszyscy wiemy że sprzęt Apple kosztuje bardzo dużo!Więc wydaje mi się że powinienem coś w zamian dostać?Niestety nic!Osobiście nie spotkało mnie nieszczęście,jestem w UK raczej bezproblemowo gdyby coś się wydarzyło(mój macbook jest z US) Ludzie gdy się zjednoczą stanowią potęgę!Zróbcie to i walczcie o swoje prawa jako konsumenci,ludzie którzy chcą korzystać z prawdziwie ładnego sprzętu(nie mylić z najlepszym)

#161 krzall

krzall
  • 17 postów

Napisano 09 listopada 2011 - 23:11

'ArrasB' Świetnie to napisałeś ,choć nieco przy długi tekst,sam nie posiadam iMaca i nie mam problemów z matrycą?choć kto wie może i mój macbook nagle wysiądzie?Masz rację firma jako firma jest ok?ale nie może wciskać ludziom kitu! i bubli ponieważ jest na tzw."fali"Sprzęt ma działać nie zawodnie! a gwarancja to tak jak by dodatkowe uspokojenie.Mało tego wszyscy wiemy że sprzęt Apple kosztuje bardzo dużo!Więc wydaje mi się że powinienem coś w zamian dostać?Niestety nic!Osobiście nie spotkało mnie nieszczęście,jestem w UK raczej bezproblemowo gdyby coś się wydarzyło(mój macbook jest z US) Ludzie gdy się zjednoczą stanowią potęgę!Zróbcie to i walczcie o swoje prawa jako konsumenci,ludzie którzy chcą korzystać z prawdziwie ładnego sprzętu(nie mylić z najlepszym)

Witam
kilka słó z dzisiejszego dnia - zadzwoniłem do applea na infolinię i Pan Paweł miłym głosem poinformował mnie po wypytaniu o wszystkie dane sprzętu w czym problem. Opisałem dokładnie usterkę. Na chwile mnie zostawił - powiedział że musi sprawdzić sposób postępowania, a po powrocie poprosił jeszcze raz o adres mailowy gdzie przesłał mi mailem sposób naprawy matrycy. Aż zaniemówiłem jak mi to powiedział :) ale ok podałem jeszcze raz mail i byłem ciekaw co otrzymam. I co otrzymałem ? Linki do:
Resetowanie pamięci PRAM i NVRAM komputera Mac
Komputery Mac z procesorami firmy Intel: zerowanie kontrolera SMC
Po tym jak powiedział mi że za chwile wysyła dodał, "że jak to nie pomoże to proszę zapisać nr telefonu do Cortlanda ;) "
Bardzo miło i sympatycznie.
Jutro dzwonie do C... w celu umówienia dostawy do serwisu. Pewnie w poniedziałek po dłuższym weekendzie.
To tyle w ramach rzetelnego opisu pomocy serwisowej.
Oczywiście jak się domyślacie linki nie służą do mycia matrycy... a już myślałem że mają zmywaczkę softową ;)
Pozdrawiam

#162 wsrkozlowski

wsrkozlowski
  • 3 postów

Napisano 23 czerwca 2012 - 12:19

Witam! Czy wie ktoś może czy ten problem z matrycami w imacach 27" z 2012 juz jest rozwiązany? Dostałem informacje w sklepie ze to juz jest poprawione itd. Tylko jak to wygląda w praktyce?

#163 fadro

fadro
  • 698 postów
  • Skądzimuje w poznaniu

Napisano 23 czerwca 2012 - 14:54

http://myapple.pl/so...-z-ekranem.html
Jak widać choćby tutaj problem niestety nie jest rozwiązany, zatem kupowanie iMaca to ciągle taka specyficzna forma loterii. I Apple oczywiście ciągle cicho siedzi.

#164 Tom01

Tom01
  • 118 postów

Napisano 11 sierpnia 2012 - 15:36

Czy wie ktoś może czy ten problem z matrycami w imacach 27" z 2012 juz jest rozwiązany? Dostałem informacje w sklepie ze to juz jest poprawione itd. Tylko jak to wygląda w praktyce?


Nie jest poprawione. Problem występuje nadal, we wszystkich wersjach. Na gwarancji nie ma problemu, ale po robi się spory problem. Można to jednak wyczyścić, choć usługa do najtańszych nie należy.

#165 mayron

mayron
  • 31 postów
  • SkądChorzów

Napisano 24 sierpnia 2012 - 11:54

Jestem posiadaczem iMaca 27" (model z 2011) ściągany z USA. Po 8 m-ce niestety w prawym górny rogu na ekranie duża plama zapylenia - kurzu. 10 sierpnia 2012r oddałem sprzęt do serwisu Cortlandu. Czas oczekiwania 2 tygodni jest lekko przesadą zważywszy na to, że jest głównym serwisem w Polsce. Neutralna Pani z obsługi informuje, że serwis nie posiada części zamiennych na stanie tylko musi je zamawiać. I tu nasuwa się pytanie czy ja jestem jedyny w Polsce który oddaje ten model do serwisu gwarancyjnego z powodu matrycy?. I co, zamawiają co tydzień matrycę po jednej sztuce???? bo w takim czasie dostają zgłoszenia?? Dodam, że kolega kupował swojego iMaca we Włoszech miał identyczny problem, niezgadnięcie ile czekał na usługę serwisową??? 1 godzinę !!!! serwis na miejscu podmienił twardy dysk i wydał nowego iMac'a "stary" został w serwisie. Polska jeszcze raczkuje w jakości usług.

#166 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 24 sierpnia 2012 - 12:06

@up
Poczytaj o planach jak chcesz, to bardzo częsty problem: http://myapple.pl/ko...na-matrycy.html
Co do serwisu to ja plamy serwisowalem trzy razy w Cortlandzie w Poznaniu i nigdy nie przekroczyli 7 dni (liczone wysyłka-odbiór)

#167 kucyk

kucyk
  • 1 918 postów

Napisano 24 sierpnia 2012 - 12:09

A moj iMac 2011 ciagle wolny od plam, ale ostatnio zaczal mrugac w lewym dolnym rogu. Google wypluwaja, ze to kolejna standardowa usterka podswietlenia, a raczej **** wtyczki :D Zaczekam na nowego iMaca i wtedy odesle. Kumplowi ostatnio wymienili na nowego 2011, a odeslal wersje 2010 :) No ale ja nie mieszkam w Polsce. Trzeba przyznac, ze jakosc i trwalosc niektorych elementow to mega porazka. W 2 letnim iPhone 4 napuchla mi bateria, we wszystkich 3 jakie przewinely mi sie przez rece padl home button, + 2 inne iP4 znajomych ta sama usterka. Szkoda, ze ogolne wrazenie psuja takie pierdoly jak guzik, chyba trzeba bedzie zaczac doliczac koszt apple care do kazdego zakupu.

#168 mayron

mayron
  • 31 postów
  • SkądChorzów

Napisano 24 sierpnia 2012 - 13:00

Dodam, że swojego iMaca kupowałem w Saturnie - jedyny wtedy dostępny model z rabatem i ratami dla mnie. Dodatkowo dokupiłem przedłużenie gwarancji o kolejne 3 lata czyli w sumie mam 4 lata gwarancji. Wcześniej kontaktowałem się z Saturnem i ten odesłał mnie bezpośrednio do Cortlandu.

#169 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 24 sierpnia 2012 - 13:04

4 lata gwarancji? Jakim cudem?:) Co do serwisu to nic nie poradzisz. Pozostaje poczekać bo może trafiłeś akurat w takim momencie kiedy czekają na nową partię matryc. Ja z nimi nigdy nie miałem problemów, naprawiali błyskawicznie.

#170 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 24 sierpnia 2012 - 13:40

gwarancji o kolejne 3 lata


Źle przeczytałeś, gwarancje dokupuje się do 3 lat, tzn 1 rok gwarancji podstawowej i 2 rozszerzonej czyli sumarycznie 3 lata. A nie jak piszesz że rok podstawowej i trzy rozszerzonej bo czegoś takiego nie ma i nigdy nie było :)

#171 mayron

mayron
  • 31 postów
  • SkądChorzów

Napisano 24 sierpnia 2012 - 14:18

nie kupiłem AppleCare Protection Plan tylko "przedłużenie gwarancji SATURN +3lata" - gwarancja producenta 12m-ce + 36m-ce gwarancja ubezpieczyciela w tym przypadku jest nim saturn.

#172 Tosio

Tosio
  • 178 postów

Napisano 24 sierpnia 2012 - 15:20

Tak to prawda. Mój znajomy kupił iMaka w MediaMarkt i tam w ramach promocji czy czegoś dostał taką ich wewnętrzną gwarancję za friko i ma okres 5 lat :)

#173 Mirek 59

Mirek 59
  • 410 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 24 sierpnia 2012 - 19:33

I naprawią mu po 3 latach ???

#174 luk4sek

luk4sek
  • 283 postów

Napisano 24 sierpnia 2012 - 21:47

naprawiają albo zwracają kaskę, ale nie w 100%, na necie są dokładne warunki. I z tego co kojarzę jest to jednorazowa gwarancja. Generalnie ciekawa opcja, kupowałem ją na AGD. Aczkolwiek jest wiele wyłączeń jak ktoś się wczyta w szczegóły i można zostać na lodzie, dlatego w przypadku swojego MBP się nie zdecydowałem.

#175 mayron

mayron
  • 31 postów
  • SkądChorzów

Napisano 28 sierpnia 2012 - 09:26

Dziś mija 18 dzień od czasu oddania sprzętu do serwisu i nadal nie jest gotowy do odbioru. Codziennie tracę kasę z powodu braku sprzętu bo serwis nie potrafi wymienić matrycy w ciągu jednego dnia w iMacu.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych