Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

[Fotografia] Co lubi Mac: Canon 350D vs Nikon D40


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#26 JSG

JSG
  • 5 459 postów

Napisano 22 stycznia 2007 - 22:11

CF mają przedewszystkim tą przewagę że mają wersje Micro Dreiv karta 12gb.... powiem wam że jak ostatnio prezentowałem przystawkę 33mpx to zrozumiałem do czego taka karta służy :) na kartę wchodzi jakieś 210zdjęć :twisted: A canon zapowiada D1MIII 22MPx i "negatyw cyfrowy" również malutki nie będzie... SD jest dobre w amatorskim, półprofesjonalnym sprzęcie ale w profesjanoalnym znajduje zastosowanie tylko jako druga karta- np w D1sMII

#27 elrobsono

elrobsono
  • 1 516 postów
  • SkądBarcelona, ES

Napisano 22 stycznia 2007 - 23:31

Ale czy my właśnie nie rozmawiamy o półprofesjonalnym aparacie?? D50 i 35D nie należą raczej do linii profesjonalnej. Nie porównujmy aparatu za 2,5 tys zł z aparatem za 20 tys zł. Ja jestem przyzwyczajony do Canona i bym wybrał właśnie tą markę, zastanawia mnie natomiast jak ma się 350D do 400D??

#28 voitek

voitek
  • 925 postów

Napisano 23 stycznia 2007 - 01:26

CF mają przedewszystkim tą przewagę że mają wersje Micro Dreiv karta 12gb.... powiem wam że jak ostatnio prezentowałem przystawkę 33mpx to zrozumiałem do czego taka karta służy :)
na kartę wchodzi jakieś 210zdjęć :twisted:
A canon zapowiada D1MIII 22MPx i "negatyw cyfrowy" również malutki nie będzie...
SD jest dobre w amatorskim, półprofesjonalnym sprzęcie ale w profesjanoalnym znajduje zastosowanie tylko jako druga karta- np w D1sMII


Może nie odjeżdżajmy za bardzo od wątku głównego, bo czymże jest 22 MPx wobec 160 MPx od Seitza: http://www.roundshot...8/d925/f934.cfm
:)))

#29 arkadiusm

arkadiusm
  • 544 postów
  • SkądKraków / StalowaWola

Napisano 24 stycznia 2007 - 05:01

Kto z nas wykorzysta takie możliwości. Ja osobiście może z kilka razy zrobiłem odbitkę 20x30 i to był mój max + niekiedy jakiś kadr.

#30 JSG

JSG
  • 5 459 postów

Napisano 24 stycznia 2007 - 14:46

Kto z nas wykorzysta takie możliwości. Ja osobiście może z kilka razy zrobiłem odbitkę 20x30 i to był mój max + niekiedy jakiś kadr.


Jakie możliwości?
Ja robiłem bilbordy na ostatnie wybory, robiłem katalogi gdzie okładka musi być naprawde wysokiej jakości, że nie wspomnę o rozkładówkach.
Kiedy robiłem reporterskie zdjęcia zdarzało się że z szerokiego planu- 3/4osoby drukowano branzoletkę pani x będącej na drugim planie...
Więc powiem ja tobie szczerze że czasem 8mpx to zdecydowanie mało... do fotografii katalogowej jak najbardziej wystarcza- ani warunki oźświetleniowe ani sytuacja nie zmusza do robienia jakiś masakrycznych przykadrowań... to ja decyduje jak duży będzie przedmiot w kadrze, Plakat B1 z 8milonów ze zdjęć studyjnych- zero problemu. Ale ...

Z drugiej strony jest fotografia mody, tam funkcjonują inne kanony dobrego technicznie zdjęcia. W tej fotografii świetnie sprawdza się właśnie przystawka cyfrowa 22/24/28/33 mpx...
Pomijając to że zarówno wielkość fizyczna matrycy, jak i jakość optyki aparatów- wielko/średnio formatowych jest nie osiągalna nawet dla większości stałoogniskowych obiektywów małego obrazka a co dopiero zmiennoogniskowych.

Ale to zdecydowanie inna para kaloszy, za 2500 w sumie nie kupisz nawet szkła do mamiyi 645 AFD czy hassa H (1/2/3)

#31 elrobsono

elrobsono
  • 1 516 postów
  • SkądBarcelona, ES

Napisano 24 stycznia 2007 - 18:49

JSG, rozmowa tyczy się okazyjnego robienia fotek ludzi im krajobrazów, a ty wyskakujesz z perorą na temat fotografowania mody, reporterki itp. Nikt wczesniej nie mówił,że będzie robił zdjecia do katalogów, czy czegokolwiek ponad własne potrzeby, a ty wyskakujesz z argumentacją całkiem nie na temat. Mowa jest o AMATORSKIM,( bo tak na prawdę ten dolny sprzęt lustrzanek jest amatorski) sprzęcie, a nie o zastosowaniach profesjonalnych, miej to na względzie. Ja w galerii opchnąłem fotki 20x30 cm, zrobione przeze mnie w 5mpx, Canonem A95!!!! więc do takich zastosowan raczej 22mpx nie są potrzebne.

#32 voitek

voitek
  • 925 postów

Napisano 02 lutego 2007 - 16:31

Ostatecznie wyszło na to, że ani Canon ani Nikon, lecz Pentax K100D. Dzięki JSG za sugestię, aby zainteresować się Pentaxami -- szkoda że nie było mnie stać na K10D. Jak tylko forum odblokuje mi możliwość przyznania Ci kolejnego plusa to uczynię to.

#33 JSG

JSG
  • 5 459 postów

Napisano 02 lutego 2007 - 21:42

bardzo słuszny wybór. Gratuluje, czekamy na galerię z iWeb

#34 woojt

woojt
  • 300 postów
  • SkądWuWuA --> The Right Side

Napisano 06 lutego 2007 - 00:35

a ja mam sony a100 (alpha) + 18-200 sigma i jestem bardzo zadowolony. co prawna szumy troche wieksze niz w 350d ale za to stabilizacja optyczna - naprawde daje duzo. obsluga intuicyjna, bateria super, szkło tez, moze jakość materiałów odbiega od nikonow ale napewno nie gordza niz canon. polecam sprawdzic! ;). mialem wczesniej 300d kit + tamron 70-300 = porażka w porównaniu.

#35 JSG

JSG
  • 5 459 postów

Napisano 06 lutego 2007 - 09:57

Niedawno z ciekawości wziąłem do ręki to nowe dziecko sony i niestety... raczej wykonanie podobne do koniki-minolty... faktycznie 300D bije na głowe nawet zenit ale alfie doaleko do pentaxa... poza tym dostępność szkieł. Fajnie jest mieć system do którego są trzy obiektywy na krzyży i w dodatku żadnej zdaje się stałki. Do robienia imienin u cioci, spotkania przy "pifku" czy zdjęć na urlopie w kurorcie nadmorskim jak najbardziej, ale pobawić się w prawdziwą fotografię tym się nie da.... a pentax to jednak najbardziej rozbudowany z istniejących systemów- mierzy światło, pokazuje ostrość nawet w szkłach M42 które pentaxowi zdarzały się niesamowite- jak takumar 50 1.4 np. *Oczywiście możliwe że system alfa już się trochę rozwinął ale dale nie jest to to co "stare dobre systemy"

#36 DoMiNiQuE

DoMiNiQuE
  • 1 852 postów
  • SkądOstrów Wielkopolski

Napisano 06 lutego 2007 - 10:50

faktycznie 300D bije na głowe nawet zenit

JSG, jak cos nieraz pieprzniesz bez sensu to pod biurko wpadam ;)

#37 JSG

JSG
  • 5 459 postów

Napisano 06 lutego 2007 - 11:00

A wyrwałeś kiedyś bagnet z aparatu? Ja wyrwałem właśnie 300D... wież mi że jeśli chodzi o jakość użytych materiałów zenit czy jaki kolwiek z aparatów tamtej epoki, czy to będzie nikon F2- którego nic nie pobije: Kiedyś krążyła taka anegdota: " Fajny ten twój aparat" " No fajny" " Ty, a powiedz ty mi jak niskie temperatury wytrzyma- czy można robić zdjęcia na mrozie" " No można tak do -60" " I co potem zamarza?" " Nie palce przestają się zginać" Mowa rzecz jasna o nikonie F2 .... Czy zenit, czy canon F1 to niema znaczenia. A ty to bierzesz za dowcip... założe się że ze zdjęcia zrobione zenitem z obiektywem takumar powiększone do 30x40 i podobnego z 300D byś pomylił oceniając jakość.... Wież mi nowoczesność to nie wszystko.

#38 DoMiNiQuE

DoMiNiQuE
  • 1 852 postów
  • SkądOstrów Wielkopolski

Napisano 06 lutego 2007 - 11:11

JSG, to ze udalo Ci sie wyrwac bagnet to akurat nie ma sie czym chwalic. Ot, zdolny jestes. Pierwszy raz slysze o takim przypadku (moze to opiszesz jak to sie stalo?). Sprzet lapie sie za szlo a nie body jak podpiete masz tele, powinienes wiedzic ;) Porownujesz zenita, ktory jest technoligiczna pomylka (czasami to on nie rozpieszcza), ktory ogranicza sie tylko do zdjec statycznych, ze sprzetem do ktorego mozna podpiac 56 zoomow EF, 38 Stalek EF i 8 szkiel EF-S oraz cala mase szkiel firm trzecich. Takie zdjecia jakie mozna robic tym badziewnym trabantem to uzytkownikom zenitow nawet sie nie snily, bo po prostu nie maja takich mozliwosc. Edit: Tak sobie wlasnie przypomialem, ze technicznie to sie chyba tego bagnetu wyrwac nie da. Widziales jak to jest skonstruowane?

#39 JSG

JSG
  • 5 459 postów

Napisano 06 lutego 2007 - 11:28

Jak policzysz genijalne szkła systemu M42 wierz mi że system canona EF/EF-s wyda ci się karłowaty. Ale nie w tym rzecz. Jak wyrwałem bagnet? podniosłem za obiektyw- na trzy centymetry do góry 300D przykręcony do 058 :twisted) w analogowej jedynce i w 10D mi się to nie zdarzyło wcześniej.... fakt 24-70 2.8 jakoś się nie popsuło :) ale to było dawno temu... zlecenie było takie że 300D wpadło w koszty i sprzedałem je na części. Wracając do zenita... Jest taki facet co się nazywa Wiktor Wołkow poszukaj jego dorobku jeszcze z przed kilku lat, fotosnajper z zenitem XP lub praktika MTTL Kolega Guzowaty ze swoim DsMII robiący zdjęcia w afrykańskich parkach dla turystów się nie umywa... To nie aparat robi zdjęcie, i to ty musisz mieć świadomość sprzętu. Ja w cyfrowej lustrzance używam zasadniczo czterech ogniskowych i w sumie chyba kupie teraz takie stałki: bez przeliczania: 20/35/50/70lub 85 po przeliczeniu 35/50/85/135 to że canon robi 102 obiektywy jakoś domnie nie przemawia.. mi wystarczą trzy.

#40 DoMiNiQuE

DoMiNiQuE
  • 1 852 postów
  • SkądOstrów Wielkopolski

Napisano 06 lutego 2007 - 11:37

Powiem szczerze, ze nie powalilo mnie portfolio Wiktora Wołkowa. Po prostu poprawne zdjecia. Dziwnym trafem wszystkie startczne ;) Ja wiem, ze jest grupa ludzi, dla ktorych AF jest niepotrzeby w fotografii ...no ale coz, szanuje ich :)

#41 JSG

JSG
  • 5 459 postów

Napisano 06 lutego 2007 - 15:49

To co można zobaczyć w internecie owszem nie robi ważenia, ale w połowie lat 90'tych profilab miał zwyczaj robić ludziom za darmo odbitki w zamian za możliwość powieszenia sobie kilku klatek na dzikiej, i wisiały tam powiększenia kilku jego prac... mi się podobało. Co do statycznych zdjęć chyba zaczynam rozumieć że Tobie chodzi o autofokus... wybacz ale tak w fotografii jak i filmie ponad 100lat się bez niego obywano i jakoś kręcono niesamowite wręcz kultowe filmy- raczej nie statyczne, robiono świetne zdjęcia przyrodnicze, sportowe i reporterskie- kurcze a widziałeś zdjęcia reporterskie wręcz kotleciarskie robione aparatem 4x5"? I to nie jest mit z amerykańskich filmów, tak robiono reportaże. Dodam jeszcze że jeszcze niedawno do dużych powiększeń nadawał się film 50-400ASA i ludzie jakoś sobie radzili... Na pewnym etapie każdego fotografa dopada refleksja... czy rzeczywiście potrzeba jest 8kl/s czułość 3200, automatyka naświetlenia i ostrości i mega zoom 18-200 o parametrach rodem z kompaktu. Moim zdaniem należy aparat traktować jako w pełni podległe sobie narzędzie. Tylko jego świadme traktowanie pozwala na refleksje nad obrazem.

#42 DoMiNiQuE

DoMiNiQuE
  • 1 852 postów
  • SkądOstrów Wielkopolski

Napisano 06 lutego 2007 - 16:00

Na pewnym etapie każdego fotografa dopada refleksja... czy rzeczywiście potrzeba jest 8kl/s czułość 3200, automatyka naświetlenia i ostrości i mega zoom 18-200 o parametrach rodem z kompaktu.

Moze przesadziles z parametrami, ale moja odpowiedz brzmi TAK :) Sa dziedziny fotografii, gdzie bez tego ani rusz. Widujesz na meczach ludzi z zenitami? ;) Dlaczego fotografie ptakow w locie zaczely sie pojawaic dopiero po wprowadzeniu AF? Pomiar swiatla w puszkach i automatyka ekspozycji (Av/Tv) tez sie czesto przydaje.

Moim zdaniem należy aparat traktować jako w pełni podległe sobie narzędzie. Tylko jego świadme traktowanie pozwala na refleksje nad obrazem.

Oczywiscie, ale ja uwazam, ze warto isc z duchem czasu. Stanie w miejscu to cofanie sie do tylu ;)


I wcale nie mam tu na mysli odwiecznego flajma cyfra vs. analog ...no bo przeciez sa analogi robiace 10fps (wiecej niz 1DMkII) i posiadajace precyzyjne, kilkudziesieciopunktowe AF.

#43 Mamut

Mamut
  • 295 postów
  • SkądSkatowni

Napisano 18 lutego 2007 - 01:28

Polecam d70s z kitem lepszy i tanszy od d40




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych