Czyszczenie kulki w Mighty Mouse
#1
Napisano 17 stycznia 2007 - 23:11
Popularny
Pierwszym objawem jest najczęściej brak przewijania "w dół",
co przy choćby przeglądaniu sieci potrafi być niezwykle denerwujące.
W Internecie można spotkac wiele rozwiązań, najczęściej opierających sie na traktowaniu kulki zwilżoną szmatką, alkoholem,
tudzież próby wydmuchiwania zbierających się pod kulką nieczystości za pomocą sprężonego powietrza.
W przypadku mojej myszki wszystkie te rozwiązania zawiodły.
Nadal nie przewijała w dół.
Oto rozwiązanie:
Umieść myszkę wygodnie w palcach, odwróconą "do góry nogami".
Na twardej powierzchni (raczej biurko niż ulica) połóż czystą białą kartkę.
Przyłóż myszkę do powierzchni tak, by dotykała jej jedynie kuleczką.
Lekko dociśnij (lekko!) i energicznymi ruchami przesuwając myszkę w górę i w dół, obserwuj zbierający sie na kartce brud...
Oczywiście w przypadku pojawiania się brudu wskazane jest przemieścić myszkę w nowe, czyste miejsce na kartce.
Pod palcami można wyczuć kiedy kuleczka zaczyna sie obracać gładko, i czy operację można zakończyć.
Powinno działać. Kartkę ze wstydem należy wyrzucić. Uprzednio znajdując winnych zanieczyszczenia myszki.
Powodzenia
- MacDada, BiM Service, zwirek i 8 innych osób lubią to
#2
Napisano 17 stycznia 2007 - 23:46
#3
Napisano 17 stycznia 2007 - 23:50
#4
Napisano 18 stycznia 2007 - 00:01
#5
Napisano 18 stycznia 2007 - 00:18
#6
Napisano 18 stycznia 2007 - 00:22
#7
Napisano 18 stycznia 2007 - 00:25
#8
Napisano 18 stycznia 2007 - 00:32
#9
Napisano 18 stycznia 2007 - 00:34
#10
Napisano 18 stycznia 2007 - 00:46
#11
Napisano 18 stycznia 2007 - 01:21
- RobertZ lubi to
#12
Napisano 23 stycznia 2007 - 13:34
#13
Napisano 24 stycznia 2007 - 00:40
#14
Napisano 24 stycznia 2007 - 12:45
#15
Napisano 24 stycznia 2007 - 18:14
Gratuluje instrukcji ale mi niestety nie pomogło, no nic pozostaje alkohol...
Nie masz pewności, jak będzie się zachowywała pijana mysza ]:->
---- Dodano 24-01-2007 o godzinie 20:15 ----
A czy nie lepiej postawic na old-fashion ways i po prostu myc rece przez siadaniem do kompa? Tym sposobem jak sie nam mysz ubrudzi bedziemy mogli kupic nowa, bo pewno zajmie to z rok.
Wychodząc z tego założenia, wystarczy codziennie myć nogi, a nie trzeba będzie wtedy zmieniać skarpetek :]
- Smierc lubi to
#16
Napisano 24 stycznia 2007 - 21:02
Wychodząc z tego założenia, wystarczy codziennie myć nogi, a nie trzeba będzie wtedy zmieniać skarpetek :]
Troche nie ta filozofia ale ok. Jak myjesz rece, nie musisz myc myszki. Jak nie myjesz, masz problemy z brudna kulka. Proste. A Twoje porownanie? Troche nie za bardzo pasuje.
#17
Napisano 24 stycznia 2007 - 21:10
#18
Napisano 25 stycznia 2007 - 02:41
#19 Gość_tygrysio_*
Napisano 25 stycznia 2007 - 19:17
Niekoniecznie, bo opuszki palców nigdy nie będą aseptycznie czyste. Po prostu się brudzą, pocą i w ogóle. Stąd to porównanie.
Ale jestem jak najbardziej ZA myciem rąk (i nie tylko)
Zgadzam sie w 100% po pierwszym czyszczeniu MM już nawet przesadnie dbałem o czystość dłoni (pracując przy kompie potrafiłem w miedzyczasie iść umyć rece gdy czułem ze mi sie pocą) i .... na niewiele się to zdało .... MM i tak wymaga czyszczenia srednio raz na 2 tyg Fakt nie próbowałem jej przeczyścić tak dokłądnie przez rozebranie - może to pomogło by na dłuzszy okres.... jakoś nie mam odwagi i boje sie ze zabraknie mi cierpliwości - coś połamie pognę ... Zastanawiam sie nad oddaniem jej do serwisu Apple .... może sie zlitują i dadzą nowa
#20
Napisano 25 stycznia 2007 - 19:24
#21 Gość_tygrysio_*
Napisano 25 stycznia 2007 - 19:52
Moja metoda to wata + pan miesity (mr muscle) albo jakis inny smierdzacy octem plyn do mycia szyb. Jak tylko zaczyna sie cos blokowac robie male czyszczonko (bez odwracania myszy do gory brzuchem) i mam spokoj na pare miesiecy...
Nie masz obaw ze wata dostanie sie do środka ?? i dlaczego nie do góry brzuchem ?? Ptyam bo może jest to bardziej skuteczna metoda niż moja ... Czyli do góry brzuszkiem ircha i jakiś zmierdziel komputerowy do czyszczenia matryc
#22
Napisano 25 stycznia 2007 - 20:14
#23 Gość_tygrysio_*
Napisano 29 stycznia 2007 - 13:06
#24
Napisano 06 lutego 2007 - 15:31
Wczoraj miarka się przebrała - przestał działać scroll ( ślizganie do góry i w dół ) dziś skorzystałem z dnia wolnego od pracy i z samego rana do SAD-u .... Miła pani przyjeła mysz i oznajmiła że może uda sie naprawić na miejscu cóż ucieszyłem sie ...... Czas mijał wyszedł juz mniej miły Pan i poinformował mnie że faktycznie czyścili troszkę ją ale oprócz tego coś jest nie tak ze scrollem (może rolka sie obsuneła albo coś - słowa seriwsu) Propozycja Pana --- Dostane inną MM jak to Pan nazwał "Po Konserwacji" -- Tu już mi troche nerwa puściła ale nic pytam czy to na okres naprawy - ekspertyzy a może wymiany ?? Serwisant na to że nie !! bo oni muszą moją MM rozciąć wyczyścić oglądnąć i posklejać !! Jak to posklejać zapytałem ... To normalna procedura ?? Pan Serwisant na to że albo biore zastepczą albo mi udowodni że moja (nawiasem mówiąc ta sama ktorej usterke stwierdził kilka chwil wcześniej )jest OK !!. Zapytałem jak może tak zmieniać zdanie i proponować mi takie rozwiązanie ?? Jak wogóle śmie udowadniać na siłe mi że coś co jest zepsute działa !! ?? W końcu po kilkunastu słownych potyczkach poprosiłem o wydanie expertyzy serwisu na papierze z zaznaczeniem w jaki sposób MM ma być naprawiona-posklejana w celu konfrontacji ich napraw z prawem w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dodałem że chce tylko moją naprawiona mysz ale w sposób zgodny z normami ktore miała przed rozcięciem i posklejaniem a jeśli serwis nie jest w stanie tego zrobić bądz tym bardziej Apple takiej naprawy WOGÓLE nie przewiduje to poprosze NOWY towar) . Na moją prośbę szanowny Serwisant wreszcie powiedział kojące słowa "Dobrze wymienie Panu na Nową" i tym sposobem mam nadzieje ze na jakiś czas spokój. Do myślenia daje tylko traktowanie Klienta ktory badz co badz płaci nie małe pieniądze i w zamian dostaje Ehhh ale to chyba normalna procedura w firmach ktore nie mają woich Przedstawicielstw w Polsce (To samo miałem z NIKON-em) ..... We Want Apple Poland !!! i "NORMALNEGO TRAKTOWANIA"
Albo ja mieszkam w jakims super extra cywilizowanym kraju albo Polska jest 10 lat za...
Dzis odwiozlam myszke do sklepu bo kilkukrotne czyszczenie scrolla nie pomoglo.
spodziewalam sie ze pani sprzedawczyni poprosi zebym wrocila za kilka dni po wyczysczona myszke... a tu niespodzianka: pani z zaplecza przyniosla nowke:)
Zycze kazdemu takiej obslugi klienta:)
pzdr
#25 Gość_brodek_*
Napisano 06 lutego 2007 - 17:36
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych