Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
* * * * * 1 votes

iMac 21,5 - Plama na matrycy


  • Please log in to reply
1022 replies to this topic

#401 Śfieży

Śfieży
  • 919 posts

Posted 10 April 2011 - 13:56

iSpot w warszawskiej Arkadii to mistrzostwo świata! Tam na iMacu 27" prawie pół ekranu jest w ciemnych plamach. Normalnie antyreklama na max! Jakby kupili sobie Apple Care to by mogli oddać do bezpłatnej naprawy. A tak nawet wyświetlająca się w kółko na iMacu prezentacja straszy klientów.

---------- Wpis dodano o 14:56 ---------- Poprzedni wpis dodano o 14:53 ----------

Trzeci raz serwisowałem iMaca w ciągu niecałego roku. Uważam, że na zwrot kasy nie masz co liczyć. Tym bardziej, że serwis usuwa problem bezpłatnie i szybko.

#402 marek.mdproject

marek.mdproject
  • 21 posts

Posted 10 April 2011 - 14:29

Trzeci raz serwisowałem iMaca w ciągu niecałego roku. Uważam, że na zwrot kasy nie masz co liczyć. Tym bardziej, że serwis usuwa problem bezpłatnie i szybko.


Bez obrazy ale czy 2 tygodnie co 2-3 miesiace to malo? Osobiscie potrzebuje kompa do pracy.. Zreszta chyba tak jak wszyscy, ktorzy sie tu wypowiadaja. Kazdy brak kompa todla mnie strata kasy, dobrze ze mam jeszcze swojego starego lapka. Nie wiem jak taka "wielka" firma moze sobie pozwolic na taki "szajs".

#403 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8114 posts

Posted 10 April 2011 - 14:37

Na pewno prędzej czy później się to na nich odbije, i bardzo im tego życzę :)

#404 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2464 posts

Posted 10 April 2011 - 15:39

@Śfieży
3 razy? To domagaj się nowego!

#405 Iro

Iro
  • 6955 posts
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Posted 10 April 2011 - 16:19

@Śfieży
3 razy? To domagaj się nowego!


A potem sprzedaj ten badziew.
Oni nie mają na to rozwiązania, po za wymianą matryc.
Ile razy by nie wymienili, tyle razy to wróci. Będą wymieniać aż ci się skończy gwarancja. Potem już cię będą kasować.

#406 Desino

Desino
  • 64 posts

Posted 10 April 2011 - 17:00

Dwa tygodnie oddałem swojego iMaca z plamą i podobnież jutro do odbioru. Mówili w serwisie że montują teraz lepsze matryce które problemu nie mają. Pożyjemy zobaczymy.

#407 marek.mdproject

marek.mdproject
  • 21 posts

Posted 10 April 2011 - 17:21

Cos w koncu musza powiedziec zeby klient uwiezyl ze jest/bedzie cos lepiej.. Ale watpie w to, zeby montowali lepsze matryce.. Jak problem zniknie daj znac. Mam dokladnie taka sama konfiguracje kompa. I jeszcze jedno pytanie czy zdazylo sie ze serwis wymienil matryce bez gadania, po rocznej gwarancji apple? Mam wykupiona rozszerzona gwarancje cortland.

#408 www007

www007
  • 408 posts
  • SkądPoznań

Posted 10 April 2011 - 17:31

Wydaje mi się, że problem nie jest w matrycach, a w konstrukcji imaca.

#409 Desino

Desino
  • 64 posts

Posted 10 April 2011 - 17:41

Ja też mam wykupioną rozszerzoną gwarancję Cortland i mówili, że wymieniają.

#410 www007

www007
  • 408 posts
  • SkądPoznań

Posted 10 April 2011 - 17:44

Wymieniając matryce usuwają skutek awarii, a nie przyczynę, dlatego można wymieniać je bez końca.

#411 Desino

Desino
  • 64 posts

Posted 11 April 2011 - 22:28

No i wrócił iMac z serwisu i jestem maksymalnie wkur........ Plam na matrycy nie ma ale jak sobie zapodam czarne tło jako obrazek biurka to widać od dołu sporą plamę jaśniejszego podświetlenia matrycy. Wtedy były ciemne plamy teraz nierównomierne podświetlenie matrycy. Jutro znowu dzwonię. Cholera a Cortland miał do tej pory dobrą opinię jak mogli wypuścić z serwisu taki egzemplarz.

#412 allgsm

allgsm
  • 173 posts
  • Skądwroclaw

Posted 12 April 2011 - 17:27

Kupilem niedawno uzywanego Imaca alu 24" nigdy wiecej, mialem wczesniej bialego 17" mimo ,ze maly byl duzo lepszy. Na 24" mam to samo co Ty na dole jasniejsza plama od podswietlenia. Wkur... jak sie oglada film ,naszczescie ,sporadycznie ogladam. Na srodku dwie male plamki. Ech zawiodlem sie na maxa.

---------- Wpis dodano o 18:27 ---------- Poprzedni wpis dodano o 18:24 ----------

Na marginesie zastanawiam sie mocno nad sprzedaza i kupnem maca mini plus dobry monitor, z racji tego ,ze uzywam do obrobki zdjec. Powiedzcie mi ,czy wydajnosc mini jest duzo slabsza ?

#413 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8114 posts

Posted 12 April 2011 - 17:34

Wiesz co pewnie że możesz kupić mini choć bym się głęboko zastanawiał nad sensem tego rozwiązania. Napisz do mnie na GG (nr wysyłam priw)

#414 cidik

cidik
  • 317 posts

Posted 13 April 2011 - 23:55

Plamy na 80 % wyświetlacza 27 cali nawiazując do tematu i ostatnich kilku postów... Miałem na ponad 80 %ekrany plamy kurzu w ciagu zimy w czsie 3 tygodni się pojawiły -serwis w Warszawie wymienil po 2 tygdoniach i działa super... Podswieltenie led wiec nie ma problemów ze swietluwkami jak w 24... Pamiętajcie ze to produkt skladny w Chinach USA wiec chęci się spodziewać... Mąki nie są nawet warte 50% tego co za nie płacimy... Ale stive wie co robi chociażby premiera ipada2 3 tygodnie po niej dopiero jest sprzęt dostępny a wiarai tak kupuje... 7 mil sprzeanychszt. w kwartale ... A wy się ludzicie ze mu zależy ze jakiś Polak jest niezadowolony ze swojego serwisu... Kupujesz sprzęt płacić w bardzo dużo a od jakiś 10 lat nic na świecie nie jest warte swojeje ceny np: auta czy elektronika. Wiec ja bym się cieszył ze wogule wymieniają... Przecie polski język do mąka wszedł ile 4 lata temu ( wiec) raczej im nie zalezy i tak polak co ma kasę kupi se drugi, tzn klient. Jak nie mała strata przecież z tych 7 miln ktoś kupi... No nie...

#415 reaper

reaper
  • 1108 posts

Posted 14 April 2011 - 11:07

Dodam parę groszy od siebie, chociaż jeszcze nie mam iMac'a ... zamierzam go jednak kupić, pomimo negatywnych opinie znajdujących się w tym wątku.

42 strony o problemie ... ale nie każdy post to kolejny przypadek. Osób zgłaszających ten problem jest raptem kilka.

Prześledziłem forum apple.com:
Apple - Support - Discussions - Your Intel-based iMac Display

w którym znalazłem JEDEN temat dotyczący opisywnego w tym wątku problemu:
Apple - Support - Discussions - Greyish Smudge marks behind the glass ...

wątek zawiera raptem 14 stron, przyznać trzeba , że na tych 14 stronach jest więcej ludzi którzy zgłaszają problem niż na myapple'owskich 42 stronach, ale wciąż - to tylko 14 stron.

Przed zakupem iPhone'a 4 również śledziłem tamto forum, gdzie UWAGA! rozpoczęte wątki w sprawie smug na wyświetlaczu iPhone'a 4 były zamykane przez automat gdy osiągały 100 stron - takich stu stronnicowych wątków było kilka, albo nawet kilkanaście, także osób zgłaszających problem z iPhone 4 było nieporównywalnie więcej niż osób zgłaszających problem, który tutaj opisujecie.

Skoro tylu zgłaszało problem, byłem pewien, że problem dotyczy WSZYSTKICH iPhone'ów 4 - użytkownicy for tak samo twierdzili (jak wy tutaj), że skoro tylu zgłasza, to problem MUSI mieć każdy model.

Kupiłem iPhone'a 4 będąc pewnym, że ekran będzie żółty - nie był, wszystko jest OK.
Jestem pewien, że z iMac'iem będzie podobnie.

PS. Na formach również byli userzy, którzy wymieniali wadliwe iPhony po kilka, ba! nawet kilkanaście razy - nawet w trakcie wymiany w apple storze, po wyjęciu z pudełka stwierdzali plamy i znów wymieniali - to i tak nie oznaczało, że problem mają wszystkie modele.

Ilu was tutaj zgłasza problem, ilu na ww. forum ? Będzie razem 100 osób ? (nie liczyłem).

Gdyby wszystkie modele miły wadę, to w TV by o tym trąbili - ile firm ma iMac'i, szkół, wiecie ile tego jest na świecie ?

Możliwe, że w Polsce wymiana matrycy polega na zamontowaniu matrycy, która była wyjęta z innego uszkodzonego iMac'a - którz wie. A może poprostu pecha ma ten, kto tyle razy wymieniał .... albo poprostu ślęczenie z latarką i lupą przy monitorze do niczego dobrego nie doprowadzi ? Sprawdźcie swoje zwykłe monitory w ten sposób - też coś pewnie znajdziecie.

Natomiast jeśli macie wadę, to przypadek - nieliczny z resztą.

#416 www007

www007
  • 408 posts
  • SkądPoznań

Posted 14 April 2011 - 12:11

No nie wiem, wydaje mi się że branie wpisów z forum jako wyznacznik usterkowości imaca, jest dla mnie mało wiarygodne. Twierdzę tak oceniając swoich znajomych i rodzinę, większość z nich mając problem z jakimś sprzętem, nie szuka pomocy i nie rozpisuje się po forach tylko kieruje się do gwaranta. Przeglądając forum doszedłem do wniosku, że problemy z matrycą zależą głównie od obciążania komputera i wadliwej konstrukcji samego imaca. Bo jakim sposobem w sprawnym komputerze pod matryce dostaję się kurz? A jeśli wada ma dotyczyć tylko matryc to ile jest wadliwych, problemy są od ponad 2 lat? Jeśli wina matryc, to jaki producent nie wprowadzi poprawek jeśli taki odsetek matryc jest wadliwych, może tego nie zrobić przez piersze pól roku, rok, ale nie ponad 2 lata. A na koniec sam do nie dawna czekałem na pojawienie się nowych imaców 2011, ale już na jakieś 95% wybiorę mini 2011. To ma być moj pierwszy Mac, nie chce fundować sobie zwiedzania serwisów i słuchania tekstów, że wad już nie ma to było kiedyś.

#417 Desino

Desino
  • 64 posts

Posted 14 April 2011 - 17:15

Powodzenia w zakupie. Ja uwielbiam swojego iMaca co nie zmienia faktu, że matryca pod względem usterkowości to porażka. Ale użytkownikowi bardzo się przyda 2 tygodniowy odpoczynek od komputera co kilka miesięcy. A i może wyczyszczą go przy okazji. I zawsze świeża i nowa matryca. W sumie to same plusy więc nie ma się co zastanawiać tylko brać, kupować, realizować i utrzymywać dobre stosunki z serwisem.

#418 insomni4a

insomni4a
  • 59 posts
  • SkądWrocław

Posted 15 April 2011 - 15:49

nie no to to już jest ostre stwierdzenie w poście powyżej... widać każdy może znaleźć dla siebie jakieś plusy nawet w minusach

#419 www007

www007
  • 408 posts
  • SkądPoznań

Posted 15 April 2011 - 16:00

Przpomniał mi się skecz kabaretu TEJ, historia z traktorem
YouTube - bolus 2.mp4

#420 reaper

reaper
  • 1108 posts

Posted 17 April 2011 - 12:34

Na forum macrumors:
27", 21.5" iMac Owners, test your screen for yellow tint issue here - MacRumors Forums

Jest wątek poświęcony opisywanemu tutaj problemowi.
Nie mam iMac'a, ale przetestowałem swój monitor iiyama E1900S, a oto wynik:
Imageshack - zdjcieh.jpg

Jak widać wyświetlane kolory u góry różnią się znacząco od kolorów u dołu - tym też objawia się problem w iMac'ach.

Czy powinienem wymienić monitor ? Nie no, żartuję - już dawno po gwarancji, jednak do tej pory nigdy tego nie zauważyłem i nigdy mi to nie przeszkadzało.

Jak macie zwykłe monitory - sprawdźcie czy nie macie podobnie, bo możliwe, że macie i też wam to nie przeszkadzało do tej pory.

#421 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8114 posts

Posted 17 April 2011 - 12:53

reaper - ty piszesz o tym mniejszym problemie, zmiany barwy koloru to dla normalnego usera nie jest problem ale czarne plamy już owszem są :)

#422 Iro

Iro
  • 6955 posts
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Posted 17 April 2011 - 13:45

Dodam parę groszy od siebie, chociaż jeszcze nie mam iMac'a ... zamierzam go jednak kupić, pomimo negatywnych opinie znajdujących się w tym wątku.

42 strony o problemie ... ale nie każdy post to kolejny przypadek. Osób zgłaszających ten problem jest raptem kilka.

Prześledziłem forum apple.com:
Apple - Support - Discussions - Your Intel-based iMac Display

w którym znalazłem JEDEN temat dotyczący opisywnego w tym wątku problemu:
Apple - Support - Discussions - Greyish Smudge marks behind the glass ...

wątek zawiera raptem 14 stron, przyznać trzeba , że na tych 14 stronach jest więcej ludzi którzy zgłaszają problem niż na myapple'owskich 42 stronach, ale wciąż - to tylko 14 stron.

Przed zakupem iPhone'a 4 również śledziłem tamto forum, gdzie UWAGA! rozpoczęte wątki w sprawie smug na wyświetlaczu iPhone'a 4 były zamykane przez automat gdy osiągały 100 stron - takich stu stronnicowych wątków było kilka, albo nawet kilkanaście, także osób zgłaszających problem z iPhone 4 było nieporównywalnie więcej niż osób zgłaszających problem, który tutaj opisujecie.

Skoro tylu zgłaszało problem, byłem pewien, że problem dotyczy WSZYSTKICH iPhone'ów 4 - użytkownicy for tak samo twierdzili (jak wy tutaj), że skoro tylu zgłasza, to problem MUSI mieć każdy model.

Kupiłem iPhone'a 4 będąc pewnym, że ekran będzie żółty - nie był, wszystko jest OK.
Jestem pewien, że z iMac'iem będzie podobnie.

PS. Na formach również byli userzy, którzy wymieniali wadliwe iPhony po kilka, ba! nawet kilkanaście razy - nawet w trakcie wymiany w apple storze, po wyjęciu z pudełka stwierdzali plamy i znów wymieniali - to i tak nie oznaczało, że problem mają wszystkie modele.

Ilu was tutaj zgłasza problem, ilu na ww. forum ? Będzie razem 100 osób ? (nie liczyłem).

Gdyby wszystkie modele miły wadę, to w TV by o tym trąbili - ile firm ma iMac'i, szkół, wiecie ile tego jest na świecie ?

Możliwe, że w Polsce wymiana matrycy polega na zamontowaniu matrycy, która była wyjęta z innego uszkodzonego iMac'a - którz wie. A może poprostu pecha ma ten, kto tyle razy wymieniał .... albo poprostu ślęczenie z latarką i lupą przy monitorze do niczego dobrego nie doprowadzi ? Sprawdźcie swoje zwykłe monitory w ten sposób - też coś pewnie znajdziecie.

Natomiast jeśli macie wadę, to przypadek - nieliczny z resztą.


Nikt cię nie odwiedzie od kupna tego co chcesz.
Uparłeś się, twoja sprawa. Twój problem.
Pisałem już w kilku miejscach, ale widzę, że muszę przypomnieć jeszcze raz.
W 2010 tylko w jednym autoryzowanym serwisie przyjęto 150 sztuk iMaków 21,5 i 27"
do 25 stycznia tego roku przyjęto do reklamacji 30 sztuk, co daje więcej niż jeden dziennie.
Wszyscy moi znajomi, którzy kupili ostatnie modele mają problemy z matrycami, bez wyjątku. Większość po kilku wymianach pozbyła się ich. Nieliczni pogodzili się z tym, że co jakiś czas trzeba będzie oddać iMaka do serwisu.
Kiedyś notowałem sobie wpisy na tym forum o plamach:
http://myapple.pl/wi...tml#post1542770
http://myapple.pl/sp...te-matryce.html
http://myapple.pl/sp...na-matrycy.html
http://myapple.pl/sp...m-cortland.html
http://myapple.pl/sp...-imac-27-a.html
http://myapple.pl/sp...imaca-27-a.html
http://myapple.pl/sp...oswiadczyl.html

Dziś wiem, że to norma.
Problem nie rozwiązywalny.
Apple nie jest w stanie tego rozwiązać, bo to wada konstrukcyjna, podobnie jak z pękającymi TopCasami w plastikowych MB!
Serwis wymienia matryce na nowe, nie jakieś używane. Ale dalej będą powstawać plamy szare powstałe z wtłaczanego do wewnątrz matrycy kurzu, żółte z przebarwiania się warstwy odblaskowej (rozbierałem osobiście te matryce, to wiem).

TV o tym milczy, bo procentowo ilość sprzedanych iMaków w stosunku do sumy wszystkich innych PC jest może jak 1/100.

#423 p7h

p7h
  • 50 posts

Posted 26 April 2011 - 11:29

Na marginesie zastanawiam sie mocno nad sprzedaza i kupnem maca mini plus dobry monitor, z racji tego ,ze uzywam do obrobki zdjec. Powiedzcie mi ,czy wydajnosc mini jest duzo slabsza ?


Nie dużo, dramatycznie słabsza - a to z powodu tragicznie wolnego dysku twardego w Mini (przy nim wolniejszy o 30% procesor i kilkukrotnie karta graficzna to drobiazgi). No, chyba, że go wymienisz albo podłączysz zewnętrzny przez FW, wtedy nie będzie tak źle.

#424 Michal.Rz

Michal.Rz


  • 1741 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 26 April 2011 - 13:51

u mnie tez się pojawiła plama po ponad miesiącu użytkowania :) lewy górny róg .. dzwoniłem do serwisu bez problemu wymienią wiec poczekam jeszcze trochę i jak mnie zacznie bardzo mocno denerwować to wyśle na gwarancji .. gwarancje mam do 2013 roku wiec jeszcze jest trochę czasu ;)

#425 zuccom

zuccom
  • 66 posts
  • SkądWrocław

Posted 01 May 2011 - 10:29

Witam, No ja powiem szczerze zaryzykowałem. Moje iMaczysko zostało wyprodukowane w 37 tygodniu. Więc, według przesłanek krążących tutaj jestem w czarnej strefie, bo te niby niewadliwe są wyprodukowane po 40 albo 44 tygodniu. Jakoś tak mi się obiło o oczy. Ustawiłem optymalną prędkość wiatraków na 1800 rpm, więc pracuje odrobinę głośniej (bez przesady), ale przynajmniej komponenty mają komfortowe warunki do pracy. Mam nadzieję, że za to kurz nie będzie się szybciej i mocniej zbierał :D. Zastanawiam się czy opłacało mi się, bo poszedłem do iSpot'u (Wrocław) i tam mój iMac kosztował 5330,- i posiadał rok gwarancji. Kiedy poszedłem do Saturna tam stał ten sam iMac, pod którym cena była 4800 i dwa lata gwarancji. Więc bez wahania wziąłem tego z Saturna. Rok gwarancji Apple i rok z Saturna. Zastanawiam się tylko jaka jest jakoś ich usługi serwisowej :) Pozdrawiam.




5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users