Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

iMac 21,5 - Plama na matrycy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1022 odpowiedzi w tym temacie

#326 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 12 stycznia 2011 - 01:43

Problem dotyczy nowych iMacow czyli 21,5 i 27 calowych.


Nie tylko:) Na discussions.apple.com są tematy z 2006 roku dotyczące plam na matrycach.

#327 Erykos

Erykos
  • 2 847 postów

Napisano 13 stycznia 2011 - 21:29

Ciekawe, czy zlikwidują ten problem w kolejnych wersjach iMac'ów.

#328 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 13 stycznia 2011 - 23:49

Oczywiście:D A jak nie to z całą pewnością w jeszcze następnych:P

#329 BlackBox

BlackBox
  • 1 026 postów
  • SkądToruń

Napisano 19 stycznia 2011 - 11:33

Mi się szczerze mówiąc nie chce wierzyć, że każda sztuka ma problem z matrycą.

#330 ssak

ssak
  • 91 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 stycznia 2011 - 12:02

Mi się szczerze mówiąc nie chce wierzyć, że każda sztuka ma problem z matrycą.


I w sumie słusznie. Z dwóch powodów.
Po pierwsze, nie każda sztuka ma ten problem. Powiem więcej, te które go mają są w mniejszości, tyle że fora internetowe mają to do siebie, że przyciągają głównie klientów, którzy z jakiegoś powodu nie są zadowoleni, ci którym wszystko gra zbyt aktywni w wypowiedziach nie są, stąd jak poczytać trochę wpisów, to można odnieść mylne wrażenie, że 99% klientów ma problem, podczas gdy w rzeczywistości dotyczy znacznie mniejszej liczby.
Po drugie, z punktu widzenia Apple problem jest jeszcze mniejszy niż w rzeczywistości, bo liczony jest odsetkiem komputerów wymagających wymiany matrycy. Moim zdaniem takie dane na pewno w jakimś stopniu zaniżają skalę problemu z dwóch powodów. Po pierwsze, nie każdy klient zwraca na to uwagę, wielu jest takich, którzy nawet nie próbują nic z tym zrobić, więc oficjalnie u nich problem nie istnieje. Po drugie, Apple ma swoje normy, które dopuszczają odchylenia od w pełni prawdiłowego odwzorowania barw i jasności nawet do 10%, zatem pomimo, że widać zażółcenia, serwis stwierdza, że mieści się to w granicach dopuszczalnej normy i uznaje, że jest ok. W statystykach także taki komputer będzie jako prawidłowy. Osobiście mam duże wątpliwości co do tego, że dopuszcza się odchylenia do 10%, ale w tym względzie akurat klient jest bezsilny - jeśli producent ma swoją normę, w której coś takiego uwzględnił, to nic się z tym nie da zrobić. No, może poza próbą załatwienia sprawy "na Rumuna"... :)

#331 zbyszek85

zbyszek85
  • 33 postów
  • SkądŚląskie

Napisano 20 stycznia 2011 - 10:34

Po pierwsze, nie każda sztuka ma ten problem. Powiem więcej, te które go mają są w mniejszości, tyle że fora internetowe mają to do siebie, że przyciągają głównie klientów, którzy z jakiegoś powodu nie są zadowoleni,


Przydałby się jakieś statystyki, dane liczbowe , bo tak to wszyscy sobie zgadują ile jest przypadków tych problemów. Zażółcenie to mniejszy problem niż szare plamy. Lepiej chyba się powstrzymać na razie od haseł, że to efekt specyfiki forów bo ktoś znów przeczyta, że wcale nie jest tak źle, kupi i bardzo możliwe, że będzie miał potem problem ...

Jestem ciekaw czy ktokolwiek wymienił matryce i ma święty spokój?

#332 ssak

ssak
  • 91 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 stycznia 2011 - 11:57

Lepiej chyba się powstrzymać na razie od haseł, że to efekt specyfiki forów bo ktoś znów przeczyta, że wcale nie jest tak źle, kupi i bardzo możliwe, że będzie miał potem problem ...

Jestem ciekaw czy ktokolwiek wymienił matryce i ma święty spokój?


Rozumiem, że jesteś zwolennikiem spiskowej teorii, że problem dotyczy wszystkich klientów? Ja osobiście wyrosłem już z takiego myślenia, ale rozumiem, że niektórym się wydaje, że świat jest tylko taki jak można przeczytać na forum. Tyle, że życie nie ogranicza się do internetu. Oczywiście forum internetowe jest cennym źródłem informacji - np. o tym, że nie jestem jedyny z takim problemem, jak sobie poradzić, co ma sens, a co nie, ale życie w przekonaniu, że wszyscy użytkownicy mają problem tylko dlatego, że choćby nawet i kilkadziesiąt osób sie o nim wypowiada na forum internetowym, to trąci jednak lekko przesadą...

#333 zbyszek85

zbyszek85
  • 33 postów
  • SkądŚląskie

Napisano 20 stycznia 2011 - 14:08

@ ssak Nie jestem spiskowcem ;] Nie mowie też, że na pewno wszyscy muszą mieć problem, jednakże to, że komuś się zdarzy że padnie już ta matryca, no to ok... no zdarza się. Tylko, największy problem leży w tym, że ludzie wymieniają i problem się powtarza. Sam to doświadczyłem. Niestety nie ma tego jak sprawdzić w ilu przypadkach udaje się to rozwiązać ostatecznie, więc nie ma co zgrywać mądrale i mówić że ten problem to teoria spiskowa bo ktoś tam narzeka i widzi świat tylko przez pryzmat forum. Prawda pewnie jak zwykle leży gdzieś po środku. Jakiś serwisant powinien się wypowiedź, który ma z tym styczność "od kuchni" :]

#334 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 20 stycznia 2011 - 14:12

Ja mając już 6 matryc nie wierze że plama matrycy nie pojawi się na 7mej i iMaca sprzedaje, właśnie dostałem potwierdzenie że zostanie w nim wymieniona matryca i szyba także nowy nabywca będzie miał sprawny komputer może jemu się uda jak będzie na nim internet przeglądał czy robił coś normalnego :)

#335 Gramaton

Gramaton
  • 98 postów
  • SkądPiekary Śląskie

Napisano 20 stycznia 2011 - 18:52

Cóż... mnie wymieniano matrycę 2 razy - za 3 wnioskowałem o wymianę komputera. Komputer wymienili i w nowym po miesiącu to samo. Nikt mi nie wmówi, że jestem w mniejszości. Byłem w kilku sklepach w których stały na wystawie iMaci 21,5" i 27" (iSpot, Saturn, MM). Na każdym były już szare plamy. Można udawać, że problem nie istnieje i wymieniać na okrągło matryce, komputery ... tylko z mojej perspektywy (użytkownika) wygląda to nieco inaczej. Uniemożliwia mi to normalne użytkowanie sprzętu, który więcej czasu jest w serwisie, transporcie aniżeli w domu ;-(

#336 ssak

ssak
  • 91 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 stycznia 2011 - 19:15

Nikt mi nie wmówi, że jestem w mniejszości. Byłem w kilku sklepach w których stały na wystawie iMaci 21,5" i 27" (iSpot, Saturn, MM). Na każdym były już szare plamy.


No cóż, są też i tacy, którzy mają 100% pewności, że Elvis żyje, z tym się niewiele da zrobić... :D

#337 brachson

brachson
  • 145 postów

Napisano 21 stycznia 2011 - 11:38

Gwarancja na wymieniane części jest do końca gwarancji na komputer lub 90 dni na konkretną część od momentu naprawy jeśli zwaliłby Ci się np. na kilka dni przed końcem gwarancji i byś oddał do naprawy.


jesteś pewien że na wymienioną część jest gwarancja do końca gwarancji całego komputera lub/i 90 dni? Mnie się wydaje że na wymienioną część jest kolejne 12 miesięcy.

#338 Erykos

Erykos
  • 2 847 postów

Napisano 21 stycznia 2011 - 11:45

http://myapple.pl/dy...ostowanie_.html

#339 shexbeer

shexbeer
  • 151 postów
  • Płeć:
  • SkądGdańsk

Napisano 21 stycznia 2011 - 11:52

jesteś pewien że na wymienioną część jest gwarancja do końca gwarancji całego komputera lub/i 90 dni? Mnie się wydaje że na wymienioną część jest kolejne 12 miesięcy.


Tak, taką informację uzyskałem od kierownika serwisu jednego z oddziałów Cortland, zresztą kolega seb235 potwierdził ją poniżej.

#340 brachson

brachson
  • 145 postów

Napisano 21 stycznia 2011 - 12:08

no to jest lipa bo plamy czasem wyskakuja później niż po 90 dniach więc przy końcu okresu gwarancji na cały komputer istnieje ryzyko że już sobie plamek nie wymienimy...

#341 Erykos

Erykos
  • 2 847 postów

Napisano 21 stycznia 2011 - 12:52

Możesz go wtedy sprzedać, w czasie gdy ma jeszcze 90 dniową ochronę.

#342 brachson

brachson
  • 145 postów

Napisano 21 stycznia 2011 - 13:12

Możesz go wtedy sprzedać, w czasie gdy ma jeszcze 90 dniową ochronę.


gorzej jak planujesz mieć iMaca dłużej niż 3 lata...a przy obecnych konfiguracjach to nie taki duży problem mieć komputer 5-6 lat

#343 Erykos

Erykos
  • 2 847 postów

Napisano 21 stycznia 2011 - 15:03

Może właśnie dlatego Apple ma taki " system ", abyś kupował iMac'a co roku.

#344 shexbeer

shexbeer
  • 151 postów
  • Płeć:
  • SkądGdańsk

Napisano 21 stycznia 2011 - 19:47

Może właśnie dlatego Apple ma taki " system ", abyś kupował iMac'a co roku.

Ten "system" jest deko z ( ! ) biorąc pod uwagę ile Apple dokłada (albo ile nie zarabia) wymieniając kolejno matryce po 2 czy 3x w tym samym komputerze. Matryce nie są tanie, oj nie są. Patrząc jednak na problem globalnie to może okazać się faktycznie, że jest to nikły % w ogólnej skali sprzedaży i mogą sobie na to pozwolić. iMac konstrukcyjnie może i jest na 4-5 lat do normalnej pracy (do gier są konsole), ale patrząc na to w sposób rozsądkowo-finansowy ;) to są na max. 3 lata - tzn. do końca obowiązywania Apple Care. Naprawy na własną kieszeń mogą być bardzo kosztowne, więc czasami warto pomyśleć o wymianie sprzętu na nowy w chwili kiedy za stary wciąż będący na chodzie możemy sobie sfinansować choćby 50% nowego kompa :)

#345 Thomas Percy

Thomas Percy
  • 252 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 stycznia 2011 - 22:05

Mój iMac pojechał do Cortlandu do Poznania. Niestety szybkość działania serwisu jest daleka od tego, co tu niektórzy wypisują. Kurier zabrał go we wtorek 18 stycznia. Teraz mam informację, że dopiero 1 lutego plnują skończyć naprawę, o ile się coś nie opóźni. Czekją na części, czyli chyba na tę matrycę.

#346 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 25 stycznia 2011 - 22:33

Wszedłem w posiadanie ciekawej informacji. Od początku roku 2011, jeden z autoryzowanych serwisów w naszym kraju przyjął już do naprawy 30 iMaków 21,5 i 27". Wychodzi więcej niż jeden dziennie, a miesiąc się jeszcze nie skończył. Ładnie się Apple roczek zaczął.

#347 Gość_owca666_*

Gość_owca666_*

Napisano 25 stycznia 2011 - 22:45

Matryce nie są tanie, oj nie są. Patrząc jednak na problem globalnie to może okazać się faktycznie, że jest to nikły % w ogólnej skali sprzedaży i mogą sobie na to pozwolić.


Myślę, że one wracają do LG, w końcu to nie Apple je produkuje i wątpię żeby ponosiło jakieś znaczące koszty z powodu wymian.

#348 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 25 stycznia 2011 - 23:52

Myślę, że one wracają do LG, w końcu to nie Apple je produkuje i wątpię żeby ponosiło jakieś znaczące koszty z powodu wymian.


A ja myślę, że LG nie przyjmie tego ponieważ plamy powstają głównie z powodu gorących elementów, źle odizolowanych od matrycy.
Zwalone jest chłodzenie i wentylacja wewnątrz nowych iMaków.

#349 Gość_owca666_*

Gość_owca666_*

Napisano 26 stycznia 2011 - 00:03

No właśnie, ciekawe jak to jest? Bo te z kurzem w środku matrycy to już nie od ciepła przecież... :)

#350 brachson

brachson
  • 145 postów

Napisano 26 stycznia 2011 - 08:17

a ja myślę że Apple ma to dość głęboko w poważaniu. Oni sprzedają tyle sprzętu że stać ich na wymianę tych matryc - tym bardziej że matryca ich kosztuje grosze (nie porównujcie cen z allegro) - np. Iphone 3G kosztuje chyba 30$ w częściach.... Jedyne co faktycznie tracą to PR ale nie oszukujmy się 95% ludzi dotkniętych problemem matrycy i tak kupi kolejnego iMaca :) Stevie kiedyś powiedział (nie wiem dokładnie jak to leciało): My nie kreujemy swoich klientów, my ich posiadamy na wyłączność.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych