Czarny Piątek to weekend znacznych obniżek na terenie USA. Na ten dzień wszystkie sklepy, włącznie z Apple Store, szykują specjalne oferty i rabaty na oferowane przez siebie produkty. Nie inaczej było i w tym roku. Produkty firmy z Cupertino cieszyły się w ten czas bardzo dużą popularnością, co potwierdzają zebrane informacje na temat sprzedaży.

Najciekawszy raport dotyczący sprzedaży komputerów Mac i iPadów, jest autorstwa zespołu analityków dowodzonego przez Gene’a Munstera z Pipper Jaffray. Informacje zostały zebrane z licznych sklepów Apple Store i wynika z nich, że:
[LIST]
*]Maki sprzedawały się w średniej liczbie 8,2 na godzinę na jeden sklep Apple;
*]iPady rozchodziły się w tempie 8,8 na godzinę na jeden sklep Apple.
[/LIST]

Warto zaznaczyć, że tegoroczne tempo sprzedaży komputerów osobistych firmy Apple w Czarny Piątek było najwolniejsze spośród wyników z trzech ostatnich lat, czego potwierdzenie możecie zobaczyć w poniższej tabeli:

Oczywiście porównanie wyników sprzedaży tabletu giganta z Cupertino z poprzednimi rocznikami nie jest możliwe, gdyż iPad wszedł na rynek jeszcze w obecnym roku.

Munster dodaje, że przedstawione dane potwierdzają jego wcześniejsze kalkulacje, według których iPad ma znaleźć 5,5 miliona nabywców do końca obecnego kwartału. Analityk zauważył również, że tablet dzięki swojej stosunkowo niskiej cenie zdobywa dla Apple zupełnie nowych klientów, nieposiadających dotychczas komputerów tej firmy. Munster kończąc swój raport dodaje, że „iPad staje się Makiem dla mas”.

Źródło: Pipper Jaffray, Fortune