Komentarze Łukasz Lewandowski Usuń wszystkie komentarze

BMW 530e, czyli jak się jeździ hybrydą z wtyczką

@hesus86 Przekłada się - wersja spalinowa jest lżejsza o 230 kg, ale ma mniej momentu obrotowego. Wersja hybrydowa ma więcej momentu, ale waży więcej, przez co czas do setki pomimo większej masy jest taki sam.

BMW 530e, czyli jak się jeździ hybrydą z wtyczką

@Sofeicz Dzięki :) O spalaniu nie wspomniałem z premedytacją - niestety nie da się dokładniej określić spalania w tym samochodzie, ponieważ każdy z nas inaczej jeździ (jeden ma cięższą nogę, inny nie), każdy jeździ gdzie indziej (jeden po zatłoczonej Warszawie, a drugi w mniejszym mieście), no i ostatni temat to kwestia pokonywanego dystansu (ktoś jeździ średnio dziennie 50 km, a ktoś 300). Skoro już to wyjaśniłem to teraz podam konkretne liczby, które mi wyszły podczas testu. Jak widać na zdjęciu - 7,2 l na dłuższej trasie, czasami było ponad 8 l. Na krótszej trasie (sporo na silniku elektrycznym) wychodziło mi 1,5 litra, 3l, 4l - w zależności od dystansu przejechanego po wyczerpaniu się baterii. No i oczywiście najlepsze na koniec, czyli 0l/100km na dystansach do 30km - jazda wyłącznie na silniku elektrycznym. Jak widać temat spalania w hybrydzie jest dość zawiły, stąd nie został poruszony. Tak jak w komentarzu też zostało wspomniane, jeśli ktoś wydaje 300 tys. zł na taki samochód to czy samochód będzie zużywał 5 czy 7 litrów - to mało go interesuje. Mam nadzieję, że rozwiałem trochę wątpliwości, pozdrawiam :)