Komentarze aa111133 Usu艅 wszystkie komentarze

Pa艂a z komputer贸w, czyli mamy w domu Maki

Nie wiem, co nauka nazw element贸w paska przewijania ma wsp贸lnego z informatyk膮, ale rozpoznawanie obrazk贸w te偶 nic wsp贸lnego z ni膮 nie ma.

"Ikona to ma艂y obrazek, kt贸ry symbolizuje elementy 艣rodowiska Windows (...)". Je艣li w tej chwili udzia艂 w polskim rynku iOS i OS X jest taki jaki jest, to zak艂adam, 偶e kiedy pisano te s艂owa, "Windows" te偶 by艂 synonimem "systemu operacyjnego". Zazwyczaj w szkole nie ucz膮 informatyki per se, tylko obs艂ugi komputera, wi臋c trudno si臋 dziwi膰, 偶e jest to zazwyczaj "komputer z Windowsem". Z drugiej strony, gdyby szko艂a do kt贸rej chodzi moje dziecko zainwestowa艂a w rozwi膮zania Apple, to nale偶a艂oby natychmiast oskar偶y膰 j膮 o niegospodarno艣膰. Og贸lniej, uwa偶am za mocno patologiczne uczenie podstaw u偶ywaj膮c jakichkolwiek zamkni臋tych rozwi膮za艅. Tak samo jak patologiczne jest nagminne u偶ywanie pakietu Office w polskich urz臋dach.

M艂ody cz艂owiek nie mo偶e by膰 przekonany, 偶e developerem zostanie tylko u偶ywaj膮c komercyjnych rozwi膮za艅. Niewa偶ne czy b臋d膮 to rozwi膮zania Apple/Google czy Microsoftu (kt贸ry nota bene do艣膰 sprytnie wlaz艂 na wy偶sze uczelnie, ale w sumie najwi臋kszy w tym udzia艂 mia艂y jednak darmowe edycje VS). W ten spos贸b hoduje si臋 konsument贸w, kt贸rzy b臋d膮 przekonani o tym, 偶e zawsze musz膮 p艂aci膰 偶eby programowa膰 (za system, 艣rodowisko, licencje; nie m贸wi膮c o sprz臋cie - taki kt贸ry mo偶e dobrze s艂u偶y膰 do nauki programowania mo偶na mie膰 za kilkadziesi膮t dolar贸w).

"Windows wdro偶y艂 inne rozwi膮zania, bo powsta艂 p贸藕niej." Z tego co pami臋tam, to by艂o to jedno wielkie podkradanie sobie (Xeroxowych) rozwi膮za艅. Jednego zwyci臋zcy brak, wi臋c ka偶dy troch臋 inaczej pisze sobie t臋 histori臋.

"Lewy g贸rny r贸g w menu okienek by艂 zaj臋ty, pojedyncze klikni臋cie te偶. Musieli zaprojektowa膰 interfejs inaczej." Lewy g贸rny r贸g zaj臋ty? Pojedyncze klikni臋cie zaj臋te? Pi臋kne. No to jeszcze tylko wyk艂ad z patent贸w na oprogramowanie do kompletu. Dalej nie czytam, mam wra偶enie, 偶e nauka informatyki powinna wed艂ug Ciebie polega膰 na opanowaniu interfejsu, najlepiej takiego jakiego u偶ywa rodzic.