Komentarze amanck Usu艅 wszystkie komentarze

Pa艂a z komputer贸w, czyli mamy w domu Maki

Przeczyta艂am z ciekawo艣ci膮 artyku艂 poniewa偶 ucz臋 w szkole 10 lat, wcze艣niej informatyki teraz zaj臋膰 komputerowych. Uczy艂am na ro偶nych poziomach pocz膮wszy od sp, przez gim do liceum. Mam uko艅czone studia informatyczne, a nie podyplom贸wk臋. Mo偶e po kolei opisz臋 kilka kwestii: 1) nazewnictwo przedmiotu zaj臋cia komputerowe - zacz臋艂o si臋 po wprowadzonych zmianach kiedy to ju偶 w klasie 1 sp usuni臋to nauczycieli informatyki a z powodu oscz臋dno艣ci przedmiot ten zosta艂 oddany w rece pa艅 po edukacji wczesnoszkolnej, kt贸re nawet nie potrafi膮 uruchomic komputera, nie potrafi膮 stosowa膰 prawid艂owego nazewnictwa np. jednostka centralna (nie wiedz膮 co to), nie wiedz膮 do czego s艂uzy klawisz prt sc itd. mo偶na d艂ugo wymienia膰. Dlatego te偶 w klasie 1-3 zosta艂 obni偶ony program i dzieci czego si臋 ucza to rysowa膰 i pisa膰 i wylacznie tego. Aktualnie MEN chce znowu wprowadzi膰 zmiany ale w klasach 4-6 i k艂a艣膰 nacisk na programowanie. Wg mnie programowania mo偶na ju偶 uczy膰 od klasy 1. 2) Przedmiot jakkolwiek by go nie nazwa膰 czy to informatyka czy zajecia komputerowe ma przede wszystkim polegac na praktyce, owszem teoria jest potrzebna ale nalezy zwracac uwage ze zalezy jak uczen ma np. ustawiony w domu pasek menu. Moze byc on np po prawej albo na dole itd. nalezy dopuszczac ze to sa dwie poprawne odpowiedzi, a nie jedna. To juz zalezy na ile nauczyciel zna te kwestie a na ile "slepo" ufa temu co jedynie wyczyta bo nie jest praktykiem. S膮 rozne systemy itd, trzeba byc nauczycielem wszechstronnym tym bardziej ze ten przedmiot jest przedmiotem w ktorym nowinki, zmiany sa na porzadku dziennym. 3) Prawda ze w wielu szko艂ach ucz膮 nauczyciele ca艂kiem po innych przedmiotach, kt贸rzy nie potrafia w spos贸b ciekawy i zajmujacy przekazac wiedzy. Ucze w duzym miescie, ciagle mamy rotacje uczni贸w z ma艂ych miast/wsi itd. i mam uczni贸w ktorzy przychodza do klasy 4 i nie potrafia niczego bo cytuje: pani sie ba艂a ze komputer wybuchnie i nie w艂膮czalismy ich. Owszem umie grac ale dlatego ze gra艂 w domu. 4) Teraz pracuje w sp, ucz臋 klasy 3 i 4-6, w klasie jako jedyna 3 wprowadzi艂am program do programowana itd, panie z edukacji wczenoszkolnej nie wprowadzi艂y bo nie umieja. W klasie 4-6 wprowadzam programy do programowania, do edycji filmu, muzyki, animacji. Tworzymy filmy, muzyke, programujemy, korzystamy z formu艂 excela, umiemy napisa膰 CV, podanie do gim itd. Wykonujemy zaawansowane prezentacje. Uczesniczymy w konkursach (zdobywamy nagrody), piszemy strony www jezykach np. html a nie korzystamy z gotowych generatorow. Moge jeszcze d艂ugo wymieniac, ale mam pewnosc ze jak moj uczen nawet przecietny idzie wyzej do gim, to ani sobie ani mnie wstydu nie narobi. Nie korzystamy z zeszytow, a z pendrive. Podsumowujac wszystko zalezy od tego jak i kto uczy, nie dotyczty to tylko zajec komputerowych ale wszystkich przedmiotow.