Za sprawą dewelopera Mike’a Zorneka wyszło na jaw, że Apple blokuje wyświetlanie reklam iAd w aplikacjach przeznaczonych dla dzieci.

Zornek jest autorem aplikacji Dex (darmowej przeglądarki Pokemonów dostępnej w App Store). W zeszłym tygodniu spostrzegł on, że liczba wyświetleń reklam iAd zaczęła drastycznie spadać, aż w końcu w statystykach jego programu pojawiła się informacja o całkowitym braku wyświetleń. Deweloper napisał do Apple w tej kwestii i otrzymał następującą odpowiedź:

Witaj Michael,
Okresowo sprawdzamy aplikacje w iAd Network, aby upewnić się, że wszystkie aplikacje otrzymujące reklamy są zgodne z wymaganiami naszych reklamodawców. Aktualnie nasi reklamodawcy wolą, żeby ich reklamy nie pojawiały się w aplikacjach dedykowanych małym dzieciom, w związku z tym, że ich produkty nie są dedykowane tej grupie [wiekowej].

Nie jest do końca jasne, czy taka praktyka była stosowana przez Apple od debiutu platformy iAd. Niemniej jednak wydaje się ona sensowna - reklamodawcy nie mają praktycznie żadnego pożytku z reklam swoich produktów przeznaczonych dla dorosłego odbiorcy w aplikacjach, których główną grupą użytkowników są dzieci. Co więcej, reklamy te mogłyby źle wpływać na wizerunek określonych marek. Z drugiej strony blokowanie reklam iAd w takich aplikacjach jest złą wiadomością dla ich twórców. W przypadku darmowych programów platforma iAd była jedynym źródłem dochodu z tych aplikacji.

Źródło: MacStories