W 2011 roku w salonach firmowych Apple pojawiły się tak zwane „Smart Signs”, czyli zamknięte w plastikowych obudowach iPady pełniące rolę interaktywnych tablic informacyjnych. Pozwalały one między innymi na sprawdzenie cen poszczególnych produktów, porównanie wybranych modeli urządzeń i wezwanie do pomocy kogoś z obsługi. Wszystko wskazuje jednak na to, że już za kilka dni element ten zniknie na stałe ze sklepów.

Rezygnacja ze „Smart Signs” nie oznacza jednak, że klienci stracą dostęp do oferowanych przez nie funkcji. Aplikacje oferujące podobne możliwości pojawią się bowiem na wszystkich wystawowych urządzeniach z systemami OS X lub iOS. W tym pierwszym przypadku ikona aplikacji zostanie umieszczona po lewej stronie w docku, natomiast w iPadach i iPhone'ach będzie ją można znaleźć na ekranie startowym. Miejsce zaoszczędzone dzięki pozbyciu się "Smart Signs" zostanie zagospodarowane większą ilością wystawowych urządzeń.

Usunięcie plastikowych paneli z iPadami jest tylko jedną z wielu mniejszych zmian mających na celu usprawnienie dzialania salonów Apple Store. W ciągu kilku ostatnich tygodni wprowadzono też [nowe wytyczne]((https://myapple.pl/posts/9244-apple-chce-ujednolicic-opakowania-akcesoriow-sprzedawanych-w-salonach-firmowych) dla wyglądu opakowań, [przeniesiono iPody]((https://myapple.pl/posts/9515-zmiany-w-salonach-apple-store-ipody-trafia-na-polki-z-akcesoriami) do działu z akcesoriami i [zmieniono kąt]((https://myapple.pl/posts/9528-76-stopni-czyli-jak-apple-zacheca-klientow-do-zabawy-demonstracyjnymi-macbookami-w-salonach-firmowych) nachylenia ekranów MacBooków.

Źródło: 9to5mac

Zdjęcie: Floris Looijesteijn