Wczoraj Apple ogłosiło wyniki finansowe za drugi kwartał kalendarzowy 2015 roku. Nie podano jednak najbardziej oczekiwanej informacji dotyczącej wielkości sprzedaży zegarka Apple Watch. Tę lukę informacyjną wypełniła firma Strategy Analytics. Według najnowszych danych przez nią opublikowanych, w okresie od kwietnia do czerwca tego roku Apple Watch zdobył 75,5% udziału w światowym rynku smartwatchy.

Strategy Analytics szacuje, że w omawianym okresie Apple sprzedało 4 mln sztuk swoich smartzegarków, a sprzedaż tego typu urządzeń produkowanych przez Samsunga szacowana jest na poziomie zaledwie 400 tysięcy sztuk. Oznacza to, że zegarki koreańskiej firmy zdobyły jedynie 7,5% światowego rynku w swojej kategorii.

sprzedaz_apple_watch

Wielu innych analityków szacuje, że sprzedaż Apple Watcha kształtuje się na poziomie 2,2 - 3 miliony sztuk. To znacznie mnie niż przewidywania Strategy Analytics, ale i tak czyni to z Apple Watcha najlepiej sprzedającym się tego typu urządzeniem w ciągu trzech pierwszych miesięcy od swojej premiery.

Wprowadzenie Apple Watcha spowodowało wzrost globalnego rynku smartwatchów aż o 457% w stosunku do poprzedniego roku. W okresie od marca do czerwca sprzedano rekordową liczbę 5,3 miliona smartwatchów - to więcej niż w całym roku 2014, kiedy to sprzedano około 700 tysięcy sztuk mniej, a liderem była firma Samsung.

Podczas wczorajszej telekonferencji z inwestorami, która odbyła się po wspomnianym już ogłoszeniu wyników finansowych, Tim Cook powiedział, że wielkość sprzedaży Apple Watcha przekroczyła jego oczekiwania. Ponadto dodał, że urządzenie w ciągu pierwszych dziewięciu tygodni od swojej premiery sprzedawało się lepiej niż pierwsze modele iPhone'a i iPada.

Obecnie Apple Watch dostępny jest w Stanach Zjednoczonych i w osiemnastu innych krajach, a od 31 lipca będziemy go mogli kupić w trzech kolejnych państwach: Turcji, Rosji oraz Nowej Zelandii.

Źródło: MacRumors za StrategyAnalytics