W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o raporcie firmy Slice, według którego sprzedaż zegarków Apple Watch skurczyła się o 90%. Odbił się on szerokim echem w serwisach technologicznych.

Slice Inteligence w swoich badaniach wykorzystuje metodę skanowania wiadomości e-mail 2,5 miliona amerykańskich użytkowników, którzy wyrazili na to zgodę i korzystają z usług Slice Technology lub wykorzystujących je serwisów (m.in. IFTTT), celem wyszukiwania w nich elektronicznych paragonów generowanych podczas zakupów w internecie. Znalezione przypisuje do różnych kategorii produktów, począwszy od produktów higienicznych, przez elektronikę, usługi internetowe, po bilety lotnicze. I choć dane te są bardzo dokładne, to jednak zdaniem serwisu Re/code można na ich podstawie wyciągnąć dość ograniczone wnioski. Informacje zbierane przez Slice Inteligence odnoszą się tylko do zakupów w internecie i nie obejmują globalnej sprzedaży.

Raport mówiący o 90% spadku sprzedaży zegarków Apple Watch zbiegł się w czasie z informacjami o rozpoczęciu ich sprzedaży w salonach firmowych i o możliwości odbierania tam zegarków zamówionych przez internet. Zdaniem innych firm analitycznych, m.in. Creative Strategies i IDC, które zbierają informacje także u dostawców Apple, sprzedaż zegarka Apple Watch stale rośnie, a do końca bieżącego roku osiągnie poziom od 20 do 21 milionów sztuk.

21 lipca Apple przedstawi wyniki finansowe za drugi kwartał tego roku kalendarzowego, a więc ten, w którym rozpoczęła się sprzedaż zegarka Apple Watch. Nie wiadomo jednak, czy firma przedstawi szczegółowe dane na temat jego sprzedaży, czy umieści ten produkt w kategorii "inne" razem z Apple TV i iPodami.

Źródło: Re/code