Apple Music: rozwiązanie problemu z włączeniem biblioteki muzycznej w iCloud
Jeśli podobnie jak ja posiadacie więcej niż jedno urządzenie z iOS (ja mam iPhone'a i iPada) i chcielibyście by zapisane w Apple Music płyty, utwory czy listy odtwarzania pojawiły się też w aplikacji Muzyka na drugim urządzeniu, musicie włączyć na obu bibliotekę muzyczną w iCloud. Niestety wiele osób zgłasza tutaj problemy.
Zacznę może od tego, że wspomniane ustawienie nie znajduje się w programie Muzyka, ale w Ustawieniach. Należy przejść do pozycji Muzyka i w niej włączyć bibliotekę muzyczną iCloud. Jak wspominałem, wiele osób przy próbie włączenia otrzymuje taki oto komunikat:
Na obecną chwilę nie ma jednego rozwiązania problemu. Jest kilka sposobów. Jedne działają u części użytkowników, drugie u innych.
Zaloguj się do iCloud
Problem może wynikać z tego, że iPhone, iPad lub iPod touch dawno nie logował się do iCloud. Warto więc zacząć od wejścia w ustawienia iCloud i stuknięcia na swoje konto. Jeśli faktycznie dawno się nie logowaliście to zostaniecie poproszeni o podanie hasła.
Aktywuj Geniusza (Genius) dla aplikacji Muzyka w Ustawieniach
W moim przypadku pomogło włączenie funkcji Genius (geniusza) dla aplikacji Muzyka. W aplikacji Ustawienia należy odnaleźć punkt Muzyka i tam włączyć Geniusza. W ramach aktywacji tej funkcji musiałem jeszcze zaakceptować regulamin. Odczekałem chwilę i bez problemu mogłem włączyć bibliotekę iCloud na wszystkich moich urządzeniach.
Wyłącz WiFi
Wiem jednak, że sposób ten nie działa u wszystkich. Drugi to wyłączenie WiFi w urządzeniu i przejście na sieć GSM. Niestety nie zadziała to w przypadku iPadów tylko z WiFi i iPodów touch.
Ostatnią deską ratunku, jeśli któryś z tych sposobów nie zadziała jest wejście w ustawienia iCloud i stuknięcie w swoje konto, co wymusi ponowne zalogowanie się do niego. Później pozostaje Wam jeszcze raz spróbować sposobu z aktywacją Genius i na koniec włączeniem biblioteki muzycznej w iCloud.