Dotychczasowa sprzedaż Motoroli Xoom jest rozczarowująca
*Sprzedaż zdecydowanie poniżej oczekiwań tabletu Motorola Xoom, określanego przed jego premierą najgroźniejszym konkurentem iPada, przekonała producentów innych tabletów opartych na systemie Android 3.0 (Honeycomb) do opóźnienia rynkowego debiutu ich własnych urządzeń.
*
Według informacji Digitimes, Google do tej pory nie było w stanie zaoferować odpowiedniego wsparcia swoim partnerom w odniesieniu do Androida 3.0. Problemy wynikające z tego faktu miały także rzekomo mieć wpływ na opóźnienie wprowadzenia na rynek innych tabletów opartych na na nowym Androidzie.
ASUSTeK Computer przełożył premierę swojego Eee Pad Transformer z początku kwietnia na przełom kwietnia i maja. HTC opóźniło seryjną produkcję tabletu Flyer, który ma zadebiutować na rynku w drugim kwartale 2011 r.
Producenci tabletów mających konkurować z iPadem stali się z całą pewnością ostrożni, po tym jak sprzedaż Xooma, który miał być flagowym okrętem promującym Androida 3.0, okazała się dużo niższa od oczekiwanej. Przypomnijmy, że początkowe szacunki sprzedaży tabletu Motoroli kształtowały się w przedziale od 3 do 5 milionów sztuk w 2011 r. Przyczyną słabej sprzedaży miały być m.in. wizerunek marki, początkowa wysoka cena, bardzo mała liczba aplikacji i niestabilne działanie systemu.
Steve Jobs wyśmiewa liczbę aplikacji dostępnych na Androida 3.0
Pozostałe firmy mają być także zaniepokojone brakami kluczowych części do produkcji tabletów, będących następstwem kataklizmu, jaki w marcu nawiedził Japonię. Apple w obliczu kryzysu miało podjąć działania (płatności gotówkowe z góry) mające zapewnić nieprzerwane dostawy komponentów do produkcji iPada.
Motorola do dziś nie ogłosiła oficjalnych wyników sprzedaży tabletu Xoom, którego premiera odbyła się pod koniec lutego. Pierwsze szacunki mówią jednak o łącznej sprzedaży w granicach 100 000 sztuk. Wobec niezbyt optymistycznych danych odnośnie sprzedaży, firma z przedmieść Chicago zdecydowała się znacznie zredukować zamówienia na produkcję tabletu.
Chris Whitmore, analityk Deutsche Bank powiedział kilkanaście dni temu:
„Jesteśmy sceptyczni w kwestii dogonienia iPada 2 przez produkty HP, Dell, Motoroli, Samsunga i RIM. Konkurenci iPada muszą w szczególności zdecydowanie obniżyć ceny i/lub zaoferować lepsze doświadczenie użytkownika.”
W obliczu bardzo dużego zainteresowania iPadem 2 i problemów z Androidem 3.0, można z dużą dozą prawdopodobieństwa przypuszczać, że Apple pozostanie w 2011 r. niekwestionowanym liderem na tym rynku i prognozowana sprzedaż iPada na poziomie 40 milionów sztuk może okazać się prawdziwa.
Źródło: AppleInsider