W iOS 9 zniknąć ma Kiosk, a pojawić się ma aplikacja zbliżona do Flipboard
Do keynote otwierającego konferencję WWDC pozostała już tylko godzina. Sieć jednak dalej huczy od plotek na temat nowości, jakie mają zostać pokazane. Jak donosi serwis Re/code w iOS 9 pojawi się nowa aplikacja do prezentowania treści od partnerów medialnych Apple. Zniknie za to aplikacja Kiosk, w którym dotąd pojawiała się elektroniczna prasa.
W nowej aplikacji pojawić się mają zajawki artykułów m.in. z New York Timesa, z magazynów wydawanych przez Conde Nast, Hearsta itp. Nie wiadomo, czy będzie ona dostępna tylko w USA, czy może za jej pośrednictwem swoje treści będą mogły promować także wydawców z innych krajów. Co ważne, zdaniem źródeł, na które powołuje się Re/code, wydawcy mają zatrzymać 100% przychodów z reklam, które pojawiają się w ich artykułach wyświetlanych we wspomnianej aplikacji. Dalej jednak zatrzyma 30% z opłat subskrypcyjnych dokonanych za pośrednictwem aplikacji dla iOS.
Z kolei Kiosk zniknie z iOS głównie dlatego, że skarżyli się na niego wydawcy. Zamiast pomóc w łatwiejszym dostępie do treści, w rzeczywistości miał je zakopywać głębiej niżby tego sobie życzyli wydawcy.
Źródło: Re/code