Do keynote otwierającego konferencję WWDC pozostała już tylko godzina. Sieć jednak dalej huczy od plotek na temat nowości, jakie mają zostać pokazane. Jak donosi serwis Re/code w iOS 9 pojawi się nowa aplikacja do prezentowania treści od partnerów medialnych Apple. Zniknie za to aplikacja Kiosk, w którym dotąd pojawiała się elektroniczna prasa.

W nowej aplikacji pojawić się mają zajawki artykułów m.in. z New York Timesa, z magazynów wydawanych przez Conde Nast, Hearsta itp. Nie wiadomo, czy będzie ona dostępna tylko w USA, czy może za jej pośrednictwem swoje treści będą mogły promować także wydawców z innych krajów. Co ważne, zdaniem źródeł, na które powołuje się Re/code, wydawcy mają zatrzymać 100% przychodów z reklam, które pojawiają się w ich artykułach wyświetlanych we wspomnianej aplikacji. Dalej jednak zatrzyma 30% z opłat subskrypcyjnych dokonanych za pośrednictwem aplikacji dla iOS.

Z kolei Kiosk zniknie z iOS głównie dlatego, że skarżyli się na niego wydawcy. Zamiast pomóc w łatwiejszym dostępie do treści, w rzeczywistości miał je zakopywać głębiej niżby tego sobie życzyli wydawcy.

Źródło: Re/code