Czy to koniec natychmiastowych zwrotów w iTunes oraz AppStore?
Apple przyzwyczaiło nas do bezproblemowego załatwiania kwestwi związanych ze zwrotami zakupionych produktów w iTunes Store. Dodatkowo w grudniu firma z Cupertino dostosowała się do prawa Unii Europeskiej, umożliwiając anulowanie zakupu w terminie 14 dni od zakupu danej rzeczy.
Jak donosi francuski portal iGeneration, Apple prawdopodobnie zrezygnowało z takiej możliwości, ponieważ przy próbie kupna np. aplikacji, pojawia się komunikat, że po zakupie danego produktu, nie będzie można już go zwrócić na warunkach, jakie obowiązyawły dotychczas. Dodatkowo nabywca otrzyma taką samą wiadomość na swoją skrzynkę pocztową. Oczywiście zwroty nadal będą możliwe, lecz tylko wtedy, kiedy pracownik Apple uzna, że nasza reklamacja jest słuszna.
Na tę chwilę ciężko powiedzieć czy ta sytuacja obowiązuje tylko we Francji czy też dotknie całą Europę. W Polskim iTunes Store zniknęła już możliwość natychmiastowego zwrotu, lecz przy zakupie danej rzeczy nie wyświetla się żadne ostrzeżenie.
Ciekawi mnie czy jest to spowodowane ogromną ilością anulowanych zakupów. Dajcie znać w komentarzach jakie są wasze opinie.