Zainteresowanie nową wersją iPada przerosło najśmielsze oczekiwania. W większości krajów, gdzie Apple oferuje swój tablet sprzedawcy odsyłają potencjalnych kupców do domu, wszystkie sztuki już sie rozeszły, trzeba czekać na nowe dostawy.

Według analityka Briana White'a podróżującego w tym momencie po Chinach i Tajwanie, Apple sprzeda między 40 a 45 milinów iPadów w tym roku. Ilość ta sugerowana jest przez dostawców komponentów do tego tabletu. Od marcowej premiery urządzenia pojawiło się wiele artykułów przeprowadzających analizę sprzedaży tego produktu. Według wcześniejszych prognoz White'a, Apple miało sprzedać 30 milinów sztuk, taka samą ilość zaproponował też Charlie Wolf z Needham & Company. Tajwański portal DigiTimes, którego źródła znajdują się u firm, które dostarczają produkty dla Apple, sugeruje że Apple sprzeda ponad 40 milionów iPadów.

Dla porównania, kalifornijski gigant sprzedał ponad 15 milinów sztuk pierwszej generacji swojego tabletu. iPad 1 oferowany był w wybranych krajach przez dziewięć miesięcy.

Wszystkie przewidywania zostaną zweryfikowane już w przyszłym tygodniu, kiedy to Apple ogłosi swoje wyniki finansowe za drugi kwartał fiskalny 2011 roku.

Źródło