Mike Abramsky, analityk z RBC Capital Markets, przewiduje, że Apple w drugim kwartale roku obrotowego 2011 osiągnęło wynik 7 milionów sprzedanych iPadów oraz 17 milionów sprzedanych iPhone’ów.

Z 7 milionów sprzedanych iPadów aż 2-3 miliony stanowić mają urządzenia drugiej generacji. Drugi kwartał fiskalny w USA trwał od stycznia do marca, zatem iPad 2 miałby osiągnąć taki wynik w niecały miesiąc. RBC Capital Markets przeprowadziło ponadto ankietę, która miała miejsce w dniach 14-23 marca. Wzięło w niej udział ponad 2 tysiące respondentów. 28% ankietowanych odpowiedziało, że planują zakup iPada 2. To wynik o 8% lepszy niż ankiecie dotyczącej pierwszego tabletu Apple, przeprowadzonej w maju ubiegłego roku.

Biorąc pod uwagę powyższe dane, Abramsky skorygował swoje wcześniejsze szacunki dotyczące sprzedaży iPada 2 w całym roku 2011. Aktualnie analityk ten uważa, że 31 milionów klientów zakupi ten produkt do końca bieżącego roku. Warto również zauważyć, że jeżeli Apple sprzeda, tak jak przewiduje Abramsky, 17 milionów iPhone’ów w drugim kwartale fiskalnym b.r., będzie to rekordowy wynik - o niespełna milion sztuk wyższy niż ten z pierwszego kwartału obrotowego b.r.

Oficjalne dane na temat sprzedaży produktów Apple poznamy już 20 kwietnia. Na ten dzień zaplanowane jest ogłoszenie sprawozdania finansowego firmy.

Źródło: AppleInsider