Od wielu godzin wielu użytkowników zgłasza problemy z działaniem internetowych sklepów Apple z multimediami, od iTunes Store, przez App i Mac App Store, po sklep z cyfrowymi książkami iBookstore.

Sklepy można przeglądać, jednak nie ma możliwości pobierania z nich aplikacji, muzyki czy książek. Przy próbie kupienia lub pobrania darmowych treści odpowiednia aplikacja wyświetli komunikat o błędzie.

Jeśli macie problemy z działaniem któregoś ze wspomnianych sklepów, to problem na pewno nie leży po Waszej stronie. Wszystkie one oznaczone są na czerwono (Service is unavailable for all users) na stronie statusu poszczególnych usług internetowych Apple.

Aktualizacja: Apple przeprasza za awarię

W związku z trwającą już 9 godzin awarią wszystkich internetowych sklepów z multimediami (iTunes Store, App Store, Mac App Store i iBooks Store) Apple przesłało stacji CNBC notę, w której przeprasza swoich klientów.

Przepraszamy naszych klientów za problemy z iTunes i innymi usługami, jakie występują dzisiaj rano. Przyczyną jest wewnętrzny błąd DNS w Apple. Pracujemy nad możliwie szybkim przywróceniem naszym klientom dostępu do wszystkich usług i dziękujemy im za cierpliwość.

W Europie awaria rozpoczęła się w godzinach przedpołudniowych i wciąż trwa.