Zdaniem Adobe zainteresowanie zegarkiem Apple Watch jest większe od zakładanego
Firma Adobe znana jest przede wszystkim ze świetnych programów do obróbki różnego rodzaju multimediów, przede wszystkim grafiki. To jednak także firma analityczna - Adobe Digital Index. Jej zdaniem zainteresowanie zegarkiem Apple Watch jest większe od zakładanego.
W ubiegłym miesiącu firma przeprowadziła badania na grupie tysiąca mieszkańców USA, posiadaczy zarówno smartfona, jak i tabletu lub jednego z tych urządzeń. Zapytała ich, czy kupią urządzenie naręczne. Na to pytanie 27% respondentów odpowiedziało, że jest to bardzo prawdopodobne lub prawdopodobne. Z tej grupy 67,6% zdecydowało się na Apple Watcha (odpowiedź prawdopodobnie albo bardzo prawdopodobnie). 21,5 % nie podjęło jeszcze decyzji, a jedynie 10,9% raczej nie kupi lub zdecydowanie nie kupi zegarka od Apple.
Zdaniem Tamary Gaffney z Adobe Digital Index, wyniki są o wiele wyższe od spodziewanych. Uważa ona, że w następnych 18 miesiącach od 10 do 12% użytkowników produktów Apple kupi zegarek Apple Watch. Według magazynu Fortune to 10% może odpowiadać 50 milionom sztuk.
Gaffrey zauważa także, że rosnące zainteresowanie smartwatchami to w pewnym stopniu odpowiedź na tendencję umieszczania w smartfonach coraz większych ekranów. Przy rosnącym ich rozmiarze coraz więcej użytkowników chciałoby mieć małe przedłużenie smartfona na nadgarstku.
Źródło: Fortune