Jonathan Ive, wiceprezes Apple ds. wzornictwa przemysłowego, udzielił obszernego wywiadu dla The New Yorkera, którego treść ukaże się w kolejnym wydaniu magazynu. Już dziś wywiad przeczytać można na stronie internetowej tygodnika.

W wywiadzie Ive opowiada o swoich doświadczeniach związanych z pracą w Apple, które zdobył podczas całej swojej kariery oraz wspomina współpracę ze Stevem Jobsem. Nie brakuje również aktualnych tematów, takich jak np. Apple Watch.

Projektant wspomina powrót Jobsa do Apple w 1997 roku i dzień jego wizyty w studio projektowym. Opowiada również jak rodziła się między nimi przyjaźń.

"Podczas wizyty Jobs stawał się coraz bardziej pewny siebie i szczęśliwy z faktu, że będziemy razem pracować". Jeszcze tego samego dnia obaj zaczęli pracę nad iMac'iem. Niedługo później Apple rozpoczęło słynną kampanię "Think Different". Ive wspomina, że Jobs potrafił świetnie wyartykułować to, o czym wspólnie myśleli. Jony przyznaje, że jego intuicja jest dobra, lecz do tej pory ma problemy z jej wyartykułowaniem.

Przechodząc do tematu Apple Watcha, Ive twierdzi, że prace nad tym urządzeniem rozpoczęły się tuż przed śmiercią Jobsa. W innym wywiadzie Tim Cook potwierdził, że w tamtym czasie Apple myślało o wielu nowych kategoriach produktów.

Prace nad Apple Watchem rozpoczęły się w okolicach daty śmierci Steva.

Jednak trudno określić początek historii każdego z produktów Apple. Firma traktuje przeszłość i przyszłość jako swoją własności intelektualną. W 2011 roku apetyt na badania nad nowymi produktami był większy niż zwykle. Można sobie wyobrazić jak trudno było funkcjonować w oczekiwaniu na smutek i wstrząs na rynku.

"Prace nad Apple Watchem rozpoczęły się w okolicach daty śmierci Steva" - powiedział Ive. "Jednak trudno określić początek historii każdego z produktów Apple. Firma traktuje przeszłość i przyszłość jako swoją własności intelektualną. W 2011 roku apetyt na badania nad nowymi produktami był większy niż zwykle. Można sobie wyobrazić jak trudno było funkcjonować w oczekiwaniu na smutek i wstrząs na rynku."

Co więcej, Ive uważa, że podczas gdy miliony ludzi są skłonni do korzystania z telefonu iPhone, którego miliony egzemplarzy wyglądają tak samo, to koncept ten nie ma zastosowania dla urządzenia noszonego na nadgarstku. Jony Ive zidentyfikował potrzebę urozmaicenia Apple Watcha i wprowadzenia wielu jego modeli, a raczej opcji wykończenia poprzez wybór rozmiaru, koloru i materiału, z którego będzie wykonany.

"Postrzegaliśmy tę różnorodność jako konieczność. Postanowiliśmy wykorzystać ją jako okazję" - mówi.

W dalszej części wywiadu Ive opowiada o swojej filozofii pracy, która wpłynęła na to czym jest i jak wygląda Apple Watch. W tekście nie brakuje także ciekawych anegdot związanych z innymi dyrektorami Apple m.in. Timem Cookiem i Bobem Mansfieldem.

Wywiad kończy się jeszcze jednym wspomnieniem o Jobsie.

Źródło: MacRumors za NewYorker