W przypadku problemów z aplikacjami lub innymi multimediami zakupionymi w wirtualnych sklepach Apple, użytkownicy mogli dokonać ich zwrotu po kontakcie z pracownikiem wsparcia technicznego. To właśnie jego zdanie decydowało o zwrocie poniesionych kosztów na konto bankowe kupującego. Firma z Cupertino musiała jednak dostosować się do prawa Unii Europejskie i dodatkowo umożliwić korzystającym ze swoich usług anulowanie zakupu do 14 dni od pobrania danej piosenki, programu, czy książki lub filmu.

W celu rozwiązania problemu po upływie dwóch tygodni od daty zakupu należy postąpić zgodnie z instrukcją zawartą w naszym poradniku. W przypadku, gdy termin ten jeszcze nie upłynął, możliwe będzie udanie się na stronę raportowania problemów i po znalezieniu danej pozycji zaznaczenie opcji Chcę anulować ten zakup.

alt text

Warto dodać, że wyżej opisana możliwość nie powinna być nadużywana ze strony użytkowników. Anulowanie zakupu powinno być umotywowane niezgodnością aplikacji lub innych multimediów z opisem, bądź ich wadliwym działaniem. Pamiętajmy, że zarówno programy, jak i muzyka, filmy oraz książki są owocem ciężkiej pracy ich twórców. Ponadto, o ile w przypadku zakupu 30% naszych pieniędzy trafia do Apple, a 70% do dewelopera/twórcy, to zwracając produkt obciążamy w 100% ten drugi podmiot.