Ogłoszono wyniki Superbrands 2014/2015 w którym wyłaniane są najsilniejsze marki konsumenckie i biznesowe na polskim rynku. Wśród nich znalazł się też Apple i iPhone, ale o sukcesie nie może być mowy.

Tak jak Apple święci triumfy w globalnych konkursach na najbardziej rozpoznawalne, wartościowe marki, tak w Polsce jest to znacząca marka, ale nie odgrywa tak dużej roli jak inne marki związane z branżą IT.

Pierwsze miejsce w TOP 20 Superbrands 2014/2015 zajęło Google, na drugim miejscu znalazło się LEGO, a trzecie miejsce to YouTube. Na 8 pozycji wśród najsilniejszych marek konsumenckich w Polsce jest Sony, a na 14 Samsung.

Apple znalazło się jednak na liście silnych marek zarówno w kategorii „Komputery, oprogramowanie, akcesoria” jak i „telefony i smartfony”. Dodatkowo w kategorii „telefony i smartfony” pojawiła się marka iPhone.

Takie wyniki pokazują, że Apple wciąż w Polsce nie jest silną i liczącą się marką. Pokutuje tutaj przede wszystkim słaba obecność firmy na naszym rynku. Nadal nie mamy w Polsce sklepów Apple Store, nie ma też bezpośrednich działań z zakresu PR i Marketingu. Globalna konkurencja podchodzi zupełnie inaczej do naszego rynku.

Źródło: Superbrands