Ekspansja Apple na rynek B2B
Rosnący udział urządzeń Apple na rynku korporacyjnym skłonił tę firmę do większego zaangażowania na tym polu, a nawet ekspansji. W tym celu powołany został nowy zespół sprzedażowy skierowany na rynek B2B (business to business).

Jak donosi Reuters, zespół ma m.in. prowadzić rozmowy z dużymi przedsiębiorstwami, m.in. z Citigroup. Dodatkowo ma on współpracować z kilkoma startupami tworzącymi aplikacje dedykowane konkretnym klientom korporacyjnym. Mowa jest m.in. o takich firmach jak ServiceMax (tworzącej rozwiązania dla zarządzania pracującymi w terenie technikami) czy PlanGrid (oferującej pracownikom budowlanym na łatwe dzielenie się planami i rysunkami technicznymi). Miałyby one dostarczać swoim klientom dedykowane aplikacje wraz z urządzeniami mobilnymi Apple. Wśród klientów pierwszej z nich znajdują się m.in. firmy Procter & Gamble czy DuPont.
Stworzenie dedykowanego zespołu zajmującego się klientami korporacyjnymi to kolejny krok Apple mający zwiększyć udział firmy w tym rynku. Kilka miesięcy temu Apple ogłosiło partnerstwo z IBM. Ten ostatni ma m.in. właśnie dostarczać swoim korporacyjnym klientom urządzenia z iOS wraz z przygotowanymi specjalnie dla nich aplikacjami. IBM współpracuje też z Apple przy korporacyjnej wersji programu AppleCare.
Wspomnieć też wypada, że według ogłoszonego niedawno raportu firmy Good Technology, w minionym kwartale urządzenia z iOS miały 69% udział wśród wszystkich urządzeń mobilnych wykorzystywanych w amerykańskich przedsiębiorstwach. Udział urządzeń z systemem Android wynosi 29%, a smartfonów z systemem Windows Phone jedynie 1%.
Jeszcze lepiej dla Apple wygląda udział iPadów wśród tabletów wykorzystywanych w działających w USA firmach. W minionym kwartale iPady stanowiły 89% wszystkich aktywowanych w tym okresie urządzeń.