Apple od kilku lat okupuje pierwsze miejsca różnego rodzaju zestawień dotyczących zadowolenia klientów czy wartości swojej marki. Taką listę opublikował właśnie magazyn Forbes, który wycenił wartość marki Apple na 124,2 miliarda dolarów.

Forbes oszacował tę wartość na postawie liczby sprzedanych oraz wprowadzonych nowych produktów w bieżącym roku, wliczając w to dwa modele iPhone'a i iPada i nowy system płatności Apple Pay. Firma pokazała także zegarek Apple Watch. Wszystko to miało zwiększyć wartość marki o 19% względem ubiegłego roku.

Frobes zwraca uwagę - cytując jednocześnie Davida Reibsteina, profesora Wharton School Uniwersytetu Pensylwania - że duża wartość marki pozwala na ustalanie wyższych cen na sprzedawane pod nią produkty, zwiększa także jej udział w rynku.

Dla porównania marka Microsoft warta jest 63 miliardy, a Google 56,6 miliarda dolarów USA.

Pierwsza dziesiątka najbardziej wartościowych marek:

  1. Apple
  2. Microsoft
  3. Google
  4. Coca-Cola
  5. IBM
  6. McDonald's
  7. General Electric
  8. Samsung
  9. Toyota
  10. Louis Vuitton

Źródło: Forbes