Chiński rynek jest dla producentów urządzeń mobilnych niezwykle istotny, ze względu na ogromną liczbę potencjalnych konsumentów. Od 2011 r. najsilniejszą platformą w Państwie Środka był Samsung, a na kolejnych miejscach plasowało się Apple i od niedawna Xiaomi. Sytuacja w 2014 r. uległa jednak zmienia i to firma z Cupertino objęła fotel lidera.

Urządzenia mobilne Apple stały się bardziej popularne od produktów Samsunga wśród chińskich użytkowników. Od lipca do września, producent z Kalifornii sprzedał aż 39 milionów telefonów komórkowych, na co wpływ miała premiera nowych iPhone'ów z większym ekranem. Zdaniem analityków, do końca tego roku liczba ta może zwiększyć się do 70 milionów, co da Apple aż o 40% lepszy wynik w stosunku do 2013 r.

Samsung nadal jest jednak liderem w kategorii producentów telewizorów. Wysokie miejsce zajmuje również w segmencie kamer, laptopów i sprzętu AGD.

Warto dodać, że większa od produktów producenta z Korei popularność smartphone'ów Apple nie musi mieć przełożenia na wyniki sprzedaży. To nie na ich podstawie sporządzono ranking. Bazowano na ankiecie, w której między sierpniem 2013 r. a styczniem 2014 r. wzięło udział 13500 Chińczyków wieku od 15 do 60 lat z 30 różnych miast.

W Chinach znajduje się obecnie 15 salonów firmowych Apple, jednak Tim Cook zapowiedział otwarcie 25 nowych. 753 miliony potencjalnych klientów stanowią ważny rynek dla każdego producenta elektroniki na świecie.

Źródła: BusinessKorea, Cult of Mac