Większe iPhone’y bardziej angażują użytkowników niż poprzednie modele
Analitycy z IHS wykazują, że nowe większe iPhone’y bardziej angażują użytkowników niż poprzednie modele. To cenna wskazówka dla programistów.

Aplikacje na iPhone’a zawsze bardziej przyciągały użytkowników niż te na Androida. Według danych IHS, aż cztery razy dłużej z aplikacji korzystają posiadacze iPhone’ów niż innych smartfonów.
W przypadku iPhone’a 6 i 6 Plus ma być jeszcze lepiej. Nabywcy nowych modeli mają spędzać więcej czasu przy oglądaniu wideo w takich aplikacjach jak HBO GO, YouTube czy Netflix. Mają też wydawać więcej na zakupy wewnątrz programów, co zapewne oznacza, że intensywniej grają w gry.
Dane IHS są bardzo ciekawe i mogą być cenną wskazówką dla programistów. Jednocześnie to bardzo wstępne analizy. Na razie na użytkowników nowych iPhone’ów może działać entuzjazm pierwszych tygodni spędzonych z świeżo zakupionym urządzeniem. W końcu na początku chcemy sprawdzić wszystkie opcje i użytkujemy telefon intensywniej.
Jednocześnie mnie te wyniki bardzo ciekawią, porównując sposób w jaki korzystam z iPhone’a względem iPada. Na 5s częściej sięgam po aplikacje, natomiast na iPadzie mini króluje Safari. Byłem przekonany, że użytkownicy iPhone’a 6 plus też pójdą tą drogą, analizy IHS wskazują jednak, że posiadacze nowych iPhone’ów pokochali aplikacje.
Źródło: CultofMac