Produkty Apple od kilku lat zwykle okupują pierwsze miejsca rankingów zadowolenia amerykańskich klientów prowadzonych przez J.D. Power. W maju bieżącego roku po krótkiej przerwie iPady ponownie zajęły zaszczytne pierwszej miejsce. Nie utrzymały się na nim jednak zbyt długo. W najnowszym zestawieniu zadowolenia klienta z tabletów zostały one zdetronizowane przez konkurencyjne produkty Amazonu.

Badanie przeprowadzono w okresie od marca do sierpnia bieżącego roku (a więc nie uwzględniało ono najnowszych modeli iPadów Air 2 i mini 3) na grupie około 2700 właścicieli tabletów w USA. J.D. Power nie uwzględnia w swoim zestawieniu konkretnych modeli urządzeń, a jedynie ich producentów.

Amazon - producent tabletów Kindle Fire - uzyskał wynik 827 punktów na tysiąc możliwych. Apple (producent iPadów) zajęło drugie miejsce z 824 punktami. Niewiele mniej, bo 821 punktów zdobył Samsung.

Apple uzyskało najwyższe noty za wydajność i wzornictwo. Zdaniem respondentów tablety Amazonu cechują się największą łatwością obsługi. Warto wspomnieć, że w poprzednim rankingu Amazon zajmował miejsce czwarte. Na szybki awans na pierwsze miejsce wpływ mogły mieć premiery nowych modeli tabletów tej firmy. Nowe iPady pojawiły się dopiero dwa tygodnie temu.

Źródło: Macworld