App Store oferuje mnóstwo aplikacji, a niedawno świętowało 10 miliardów pobrań. W ofercie sklepu znajduje się wiele darmowych pozycji, które często pobieramy, a następnie niemal natychmiast usuwamy, bo nie spełniają naszych oczekiwań. Wyniki pewnej analizy wskazują, że robimy tak częściej, niż nam się wydaje.

Z badania przeprowadzonego przez firmę Localytics wynika, że 26% pobranych aplikacji jest uruchamianych jedynie raz, po czym są one usuwane z urządzenia. Można się domyślać, że dotyczy to głównie darmowych pozycji, jednak tak szczegółowe informacje nie zostały udostępnione. W badaniu uwzględniono nie tylko iOS, ale również Androida, Windows Phone 7 oraz BlackBerry. Największą rolę odegrały dwa pierwsze systemy, a to ze względu na największą bazę aplikacji (iOS - około 400 000, Android - około 200 000) oraz największą popularność.

Jak widać z powyższego wykresu, tendencja do jednorazowego instalowania i usuwania aplikacji na smartfonach wzrasta. W pierwszym kwartale 2010 wynosiła 22%, natomiast w czwartym kwartale tego samego roku szacuje się wynik w wysokości aż 28%. Firma traktuje jednak dane z ostatniego kwartału 2010 jako niepewne, ponieważ część użytkowników wciąż może pobrać aplikację ponownie na początku bieżącego roku.

Wyniki badania pokazują, jak ważne jest pierwsze wrażenie wywierane przez aplikację na użytkowniku. Ładne i intuicyjne programy z pewnością mają spore szanse na to, by na dłużej zagościć na smartfonie użytkownika, a tym samym przynieść deweloperowi większy zysk. Wzrostowa tendencja wskazuje na to, że wraz z rosnącym wyborem aplikacji użytkownicy stają się coraz bardziej wymagający.

Źródło: localytics.com