Fading Fairytales to bardzo ciekawa gra stworzona przez studio Crescent Moon Games, znane między innymi z takich gier jak Monkey Boxing czy Pocket RPG. Rozgrywka w Fading Fairytales ogranicza się przede wszystkim do potyczek, które mi bardzo kojarzą się z Heroes of Might and Magic III. Potyczka toczy się na polu bitwy które jest podzielone na kwadraty, każdy z naszych bohaterów ma do dyspozycji określoną pulę ruchów, oraz ataków czy też umiejętności specjalnych na turę.

Pomiędzy potyczkami gracz może rozwijać swoją drużynę poprzez zakup różnych przedmiotów, jak na przykład miecze, trening na polu ćwiczeń, oraz rekrutowanie nowych rycerzy, leczących magików i strzelających łuczników. Zależnie od bitwy, mamy do dyspozycji różną ilość naszych zwierzęcych rycerzy. Zwierzęcych, bo większość z bohaterów jest bajkowo stylizowana na zwierzaki. Rozgrywkę zaczynami z odzianym w zbroję psem, szczurem piratem, a z czasem dołącza do nas medyk dziobak w stroju Robin Hooda.

Całej grze towarzyszy bajkowa oprawa graficzna, połączona z efektami znanymi z komiksów, które towarzyszą rozgrywce przy uderzeniu mieczem, leczeniu towarzyszy itd. Twórcy chcieli w ten sposób ograniczyć jak najbardziej brutalność gry, co moim zdaniem im się udało. Nie ma więc żadnej krwi, pociętych kończyn i skatowanych bohaterów. Wyeliminowanie wroga kończy się jego zniknięciem za brązowym dymem. Dzięki tym zabiegom gra otrzymała w App Store ograniczenie 9+, chyba zresztą słuszne. Jedynym minusem jest muzyka w grze, która jest po prostu zapętlonym, krótkim utworem stylizowanym na średniowieczne melodie wojenne. Nie jest to jednak bardzo przeszkadzające w rozgrywce.

W grę gra się dosyć przyjemnie, można ją także zaoferować dzieciom w wieku szkolnym. Towarzyszy jej prosta fabuła, która stara się zawiązać w jakiś sposób akcję, aby nie była to tylko pusta gra turowa. Gra jest dostępna w App Store na iPhone, iPod touch i iPad za darmo.

Pobierz z App Store

Obserwuj @jacek_zieba