Apple blokuje aplikacje, które nagradzają za oglądanie reklam lub promowanie ich w serwisach społecznościowych
Apple postanowiło rozprawić się z deweloperami uskuteczniającymi w App Store nie do końca uczciwe praktyki oferując oprogramowanie, które może wpływać niekorzystnie na ostateczną opinię użytkownika i manipulować rankingiem oprogramowania w sklepie.
Pod lupę wzięto soft bazujący głównie na modelu freemium, a w szczególności ten, który w swojej strukturze oferuje system nagradzania użytkownika za oglądanie materiałów wideo o treści reklamowej lub promowanie aplikacji, także trzecich w serwisach społecznościowych. Nie do przyjęcia jest również soft, który w sposób podobny jak w App Store promuje i wyświetla odnośniki do produktów innych programistów. Wyjątek w przypadku tych ostatnich może stanowić oprogramowanie specjalistyczne o szczególnym przeznaczeniu.
Część deweloperów, których produkty do tej pory bez większych przeszkód przechodziły proces weryfikacji nagle zostały odrzucone przez decydentów z Apple. Jak zauważa serwis TechCrunch od zeszłego tygodnia kilka takich pozycji dotąd oferowanych w App Store zostało zablokowanych, a nowe wytyczne, z naciskiem na powyższe restrykcje mogą mieć związek ze zmianami jakie wprowadzane są w App Store w związku z systemem iOS 8. Nowa odsłona sklepu ma przynieść między innymi lepszy algorytm wyszukiwania oraz wprowadzić wersje testowe aplikacji.
Źródło: _ MacRumors, _ AppleInsider, _ TechCrunch_