Jakiś czas temu wspominaliśmy o dość przykrym problemie z ginącymi wiadomościami tekstowymi adresowanymi do tych użytkowników iPhone'ów, którzy przesiedli się na smartfony konkurencji bez uprzedniego wyłączenia iMessage. Ich numer telefonu dalej przypisany jest do konta iCloud, co powoduje, że wiadomości SMS zamieniane są na iMessage i trafiają w próżnię, a nie na nowy telefon użytkownika.

W nocie przesłanej do serwisu Re/code Apple oświadczyło, że rozwiązało już częściowo ten problem po stronie serwerów. Poprawki dla iOS pojawią się w kolejnej aktualizacji tego systemu. Apple zaleca też, by użytkownicy którzy dalej mają problemy ze znikającymi wiadomościami, skontaktowali się z AppleCare. Co ciekawe, błąd ten pojawił się nie w iOS 7, a wraz z wprowadzeniem iMessage w iOS 5 w 2011 roku.

Problemy z ginącymi wiadomościami skłoniły jedną z byłych użytkowniczek iPhone'a do wytoczenia sprawy przeciwko Apple o nieuczciwą konkurencję. Twierdzi ona, że Apple pozbawia byłych użytkowników iPhone'ów możliwości pełnego korzystania z tej usługi.

Źródło: _ Re/code_