Apple planuje współpracę z czterema kolejnymi agencjami reklamowymi
Od dłuższego czasu reklamy Apple, zwłaszcza iPhone'ów i iPadów były nijakie - ani specjalnie dobre, ani złe, a przecież firma ta zasłynęła ze świetnej kampanii reklamowej komputerów Macintosh, pod tytułem Get A Mac, w której wykpiwała PeCety z Windows. Tymczasem od jakiegoś czasu w swoich reklamach celnie i z humorem atakuje Apple południowokoreański Samsung. Uznanie dla tych kampanii wyraził nawet w mailu Phil Schiller, krytykując agencję TBWA/Media Arts Lab odpowiedzialną za reklamy iPhone'a. Jak donosi serwis AdAge, teraz firma planuje współpracę z czterema nowymi agencjami reklamowymi.
Są to agencje AKQA, Huge, Area 17 i Kettle. Nie zastąpią one jednak, a dołączą do grona tych, z którymi współpracuje Apple. Nie oznacza też, że każda z tych agencji odpowiedzialna będzie za kampanię reklamową innego produktu. Apple może zlecać im przygotowanie projektów tej samej kampanii i wybierać najlepsze lub łączyć kilka propozycji w jedną.
Pewną zmianę stylu telewizyjnych i kinowych reklam Apple widać już od końca ubiegłego roku. Najlepszym przykładem odejścia od bardzo neutralnych, ale przy tym nijakich i pozbawionych emocji reklam jest film "Your Verse Anthem" poświęcony pasjom użytkowników, zawierający cytat z filmu "Stowarzyszenie Umarłych Poetów" wraz z fragmentem wiersza Walta Whitmana "O ja, o życie". Pisaliśmy o nim TUTAJ .
Źródło: _ AdAge_