Aplikacje mogą być kolejną przyczyną spadku sprzedaży cyfrowej muzyki
Kilka dni temu wspominaliśmy o doniesieniach magazynu Billboard dotyczących spadku sprzedaży cyfrowej muzyki, za co odpowiadać mają serwisy oferujące usługę strumieniowania muzyki za darmo lub swego rodzaju wypożyczania jej (z możliwością zapisu w pamięci masowej urządzenia) za stałą miesięczną opłatę. Zdaniem Horacego Dediu, analityka z Asymco, powodem jej spadku są aplikacje.
Uważa on, że obecnie użytkownicy o wiele częściej zamiast włączyć muzykę wybierają aplikacje, np. służące do konsumpcji treści generowanych przez media społecznościowe. Przyczyną ma być ograniczona ilość wolnego czasu, jaką dysponują oraz zmiana ich przyzwyczajeń. Muzyka choć teoretycznie nie wymaga takiego zaangażowania (można wszak jej słuchać przeglądając Twittera, Facebooka czy czytając książkę) schodzi jednak na plan dalszy.
Nawet jeśli Horace Dediu ma rację, to jego teoria nie przeczy wzrostowi popularności serwisów oferujących strumieniowanie muzyki, kosztem jej sprzedaży poprzez sklepy typu iTunes Store. Przy rosnącym wyborze różnego rodzaju atrakcji i form spędzania czasu wolnego muzyka chcąc nie chcąc staje się często tłem - podkładem, a w tym wypadku strumieniowanie wydaje się wręcz idealną formą dystrybucji.
Źródła: _ Asymco_