Apple dzisiaj oficjalnie ogłosiło, że iAd zadebiutuje na terenie Starego Kontynentu w przyszłym miesiącu. Nie potwierdziły się zatem doniesienia The Financial Times, mówiące o starcie platformy reklamowej firmy z Cupertino w Europie jeszcze w bieżącym tygodniu.

Początkowo iAd pojawi się jedynie w Wielkiej Brytanii oraz we Francji, w styczniu zaś wystartuje w Niemczech. Znane marki, które będą reklamowane już od pierwszego dnia platformy iAd w Europie to: L’Oréal, Renault, Louis Vuitton, Nespresso, Perrier, Unilever, Citi, Evian, LG Display, AB InBev, Turkish Airlines oraz Absolute Radio.

Andy Miller, wiceprezes do spraw iAd w firmie Apple, tak skomentował dzisiejsze ogłoszenie:

Jesteśmy bardzo podekscytowanie faktem, że przodujące marki świata dołączą do sieci reklamowej iAd w Europie, co dostarczy jeszcze więcej wspaniałych możliwości dla deweloperów. Jedynie w cztery miesiące podwoiliśmy liczbę reklamodawców w sieci [iAd] i tysiące deweloperów mają teraz cenne nowe źródło dochodów

Z dzisiejszej informacji prasowej firmy Apple wynika, że iAd świetnie sobie radzi w Stanach Zjednoczonych. Ponad połowa z 25 najbardziej liczących się reklamodawców ma już podpisany kontrakt z Apple. Ponadto, według badań firmy IDC, platforma Apple zdobędzie 21 procent rynku mobilnej reklamy w 2010 roku na terytorium USA.

iAd pojawi się na początku 2011 roku także w Japonii. W Kraju Kwitnącej Wiśni platforma ta będzie wspierana przez Dentsu Group, czyli jedną z największych agencji reklamowych.

Źródło: Apple, The Financial Times