Firma analityczna Experian przedstawiła wyniki opisujące sposób korzystania ze smartphone'ów przez amerykańskich konsumentów. Wynika z nich, że przeciętny Amerykanin używa średnio swojego telefonu przez 58 minut. Najwięcej czasu poświęca na rozmowy - 26%, komunikacja tekstowa zajmuje mu 20% zaś sieci społecznościowe to 16% całego czasu z pracy z aparatem.

Autorzy raportu pokusili się o zestawienie dwóch najpopularniejszych platform iPhone'a i Androida. Okazuje się, że posiadacze telefonu od Apple dziennie korzystają z niego przez 1 godzinę i 15 minut. Użytkownicy "Zielonego robocika" spędzają ze swoim telefonem znacznie mniej czasu - 49 minut. Sam sposób w jaki obie grupy użytkowników korzystają ze swoich platform jest zbieżny. Największe różnice wyłaniają się w czasie rozmów: Android - 28%, iPhone - 22%. Użytkownicy systemu iOS piszą natomiast więcej wiadomości tekstowych: 22% do 16% na korzyść iPhone'a. Użytkownicy iPhone'a z poczty e-mail korzystają zaledwie w 10% podczas całego dnia pracy. Niewiele również czasu poświęcamy na rozrywkę. Gramy tylko przez 8% analizowanego czasu z iPhonem.

Analiza całkiem zgrabnie odzwierciedla kierunek w którym podążają "inteligentne telefony". Coraz mniej czasu poświęcamy na funkcje rozmów głosowych. Jest to zaledwie 22%, gdzie sumując przeglądanie sieci, pocztę e-mail oraz sieci społecznościowe otrzymujemy wynik znacznie wyższy, który wynosi 38%. Do tego 22% na wiadomości tekstowe, gdzie domyślam się, że dużą część zajmuje wykorzystanie internetu na poczet iMesseage. Te wszystkie dane sugerują, że najważniejszy dla konsumentów staje się dostęp do internetu i to właśnie on jest coraz mocniej eksploatowany na łączach operatorów sieci komórkowej.

Źródło: _ Experian_