Google wygrywa z Apple wyścig o strumieniowanie muzyki
Jak przewidywano, podczas rozpoczętej wczoraj konferencji I/O Google zaprezentowało swoją nową platformę muzyczną o nazwie Google Play Music.
Usługa, oferująca strumieniowanie milionów utworów w ramach płatnej subskrypcji, celuje przede wszystkim w inne tego typu serwisy jak na przykład Spotify. Na obecną chwilę cena za miesiąc wynosi 7,99 dolarów, od 1 lipca wzrośnie jednak do 9,99 dolarów.
Google podpisało umowy z Universal Music Group, Sony Music Entertainment i Warner Music Group, wygrywając tym samym wyścig z Apple, które jeszcze nie dogadało się z wszystkimi tymi wytwórniami. Z drugiej jednak strony termin uruchoemienia obydwu usług może być związany z konferencjami. I/O Google odbywa się niecały miesiąc wcześniej niż WWDC. Możliwe, że to właśnie podczas tej konferencji Apple zaprezentuje swoją usługę tego typu.
Google Play Music ma być dostępne poprzez web i aplikacje dla Androida. Nie wiadomo kiedy - i czy w ogóle - powstanie program dla iOS. Użytkownicy z Polski na obecną chwilę nie mogą jeszcze korzystać z tego serwisu.
Źródło: _ 9To5Mac_