Jony Ive: nazwa produktu wpływa na filozofię jego projektowania
Kilka dni po tym, jak Jonathan Ive pojawił się w jednym z odcinków brytyjskiego edukacyjnego programu telewizyjnego o nazwie Blue Peter, dziennikarz Tom Davenport dotarł do ciekawego materiału, który został wycięty z wyemitowanej wersji.
We wspomnianym materiale Ive mówi o tym, jak filozofia nazywania produktów może wpływać na proces projektowania:
Jeśli mamy na myśli pudełko na drugie śniadanie (oryg. lunchbox - dop. red.), to bylibyśmy ostrożni jeśli chodzi o umieszczenie w nazwie słowa "pudełko", które natychmiast nasuwa kilka pomysłów od razu cię ograniczających. Kiedy myślisz o pudełku, to wyobrażasz sobie coś kwadratowego, przypominającego kostkę. Jesteśmy zatem dosyć ostrożni ze słowami, których używamy, ponieważ mogą one nakreślić ścieżkę, jaką będziesz musiał podążyć.
Ive, który w programie Blue Peter otrzymał nagrodę za "bycie inspiracją dla dzieci na całym świecie" powiedział, że uwielbiał go oglądać jako dziecko, a przyznanie mu tej nagrody uważa za coś niesamowitego.
Źródło: MacRumors