Analitycy firmy IDC opublikowali raport dotyczący globalnego rynku urządzeń typu wearables w drugim kwartale tego roku.

Apple zajęło trzecią pozycję z 15-procentowym udziałem. Było to możliwe dzięki sprzedaży niemal 7,5-miliona smart zegarków. Rok do roku firma zanotowała niemal 29-procentowy wzrost sprzedaży.

Pierwsza lokata przypadła firmie Huawei. 9,9 miliona sprzedanych urządzeń przełożyło się na ponad 20-procentowy udział w rynku. Drugie miejsce zajęło Xiaomi z ponad 19-procentowym udziałem (9,5 miliona urządzeń).

W zestawieniu znalazło się również miejsce dla Samsunga oraz BBK. Obie firmy zanotowały podobne wyniki 3,2 (6,5%) oraz 3 mln sprzedanych akcesoriów (3%).

Rok do roku rynek urządzeń wearables zanotował 12,3-procentowy wzrost sprzedaży. Do klientów trafiło ponad 49 milionów urządzeń.

Źródło: 9To5Mac