W 2022 roku w sieci pojawiły się informacje sugerujące, że Apple może wprowadzić reklamy do swoich aplikacji.

Jedną z nich miały być mapy Apple, jednak ostatecznie firma nie zastosowała tego pomysłu w celu zwiększenia zysków.

Natomiast teraz Gurman uważa, że amerykański gigant wróciło do tej idei i aktualnie analizuje możliwość wprowadzenia tego rozwiązania. Warto dodać, że podobno nie rozpoczęły się żadne prace programistyczne, więc ewentualne wprowadzenie reklam wydaje się odległą perspektywą.

Gurman zwraca uwagę, że nie byłyby to reklamy znane z różnych stron internetowych. Miałyby one dotyczyć wyszukiwanych lokalizacji, na przykład właściciel burgerowi będzie mógł zapłacić, żeby jego punkt wyświetlał się na górze listy, gdy użytkownik będzie szukał obiektów z jedzeniem w danej lokalizacji. Zbliżony mechanizm wykorzystywany jest między innymi w mapach Google, Waze czy Yelp.

Źródło: PowerOn