Spotify dementuje plotki o przywróceniu płatności w aplikacji na iOS
Jakiś czas temu w sieci pojawiły się plotki, według których popularny serwis streamingowy Spotify przygotowuje się do przywrócenia użytkownikom iOS możliwości płacenia abonamentu bezpośrednio w aplikacji. Teraz zostały one jednak zdementowane przez przedstawicieli firmy.
Spotify w 2016 roku wyłączyło nowym użytkownikom możliwość płacenia abonamentu za pośrednictwem aplikacji dla systemu iOS. Powodem były prowizje w wysokości 30% pobierane przez Apple od każdej takiej płatności. Użytkownicy, którzy wykupili abonament w aplikacji przed wprowadzeniem wspomnianej zmiany, jeszcze do niedawna mogli go nadal opłacać w ten sposób, jednak w lipcu bieżącego roku Spotify zablokowało i tą opcję.
Plotki o przywróceniu płatności w aplikacji Spotify dla iOS pojawiły się po tym, jak użytkownicy biorący udział w beta-testach jej nowej wersji znaleźli w jej kodzie odniesienia do takiej funkcjonalności. Przedstawiciele firmy wydali jednak teraz krótkie oświadczenie, w którym wyraźnie zaznaczyli, że nie planuje ona obecnie przywracać płatności w aplikacji.
Spór między Spotify i Apple dotyczący prowizji trwa już od lat. Firma ta już w 2011 roku zaczęła otwarcie krytykować sposób funkcjonowania sklepu App Store i, mimo nacisków ze strony Apple, odmawiała korzystania z wbudowanego w ten sklep systemu płatności. W 2014 ugięła się i wprowadziła możliwość opłacania abonamentu w ten sposób, by, jak już wcześniej wspomniałem, wyłączyć ją zaledwie dwa lata później. W 2019 roku Spotify złożyło skargę na Apple do Komisji Europejskiej, zarzucając firmie nieuczciwe praktyki szkodzące konkurencji, oraz zorganizowało oczerniającą Apple kampanię marketingową pod hasłem Time to Play Fair. Rok później Spotify znalazło się wśród założycieli organizacji Coalition for App Fairness, zrzeszającej firmy zarzucające Apple działania monopolistyczne.