Activision Blizzard to firma kojarzona głównie z dużymi, wysokobudżetowymi grami na konsole i komputery PC, takimi jak serie Call of Duty, Diablo czy Warcraft. Z najnowszego raportu finansowego wynika jednak, że najwięcej zarabia ona obecnie na grach mobilnych, dostępnych m.in. w App Store.

Z dokumentów opublikowanych przez firmę wynika, iż w trzecim kwartale 2022 roku zarobiła ona 932 miliony dolarów na grach na urządzenia mobilne, 336 milionów na grach konsolowych, 363 miliony na grach na PC oraz 151 milionów na sprzedaży innych produktów i organizacji wydarzeń esportowych. Gry mobilne przyniosły więc w tym okresie większe zyski, niż wszystkie pozostałe kategorie razem wzięte. Co więcej - w odróżnieniu od zysków z gier konsolowych i PC, które zaliczyły spadki w stosunku do ubiegłego roku (odpowiednio o 36% i 37%), zyski z gier mobilnych wzrosły o 14%.

Warto przy tym pamiętać, że choć Activision Blizzard wśród graczy korzystających z urządzeń mobilnych może być kojarzone głównie z takimi tytułami jak Diablo Immortal, Hearthstone czy Call of Duty: Mobile, to jednak w rzeczywistości firma ta najwięcej zarabia na casualowych produkcjach należącego do niej studia King, takich jak Candy Crush Saga.

Źródło: Activision Blizzard