Duży wyświetlacz Liquid Retina o przekątnej 10,9 cala, potężny czip A14 Bionic, zaawansowane aparaty, superszybka łączność bezprzewodowa, port USB‑C i zgodność z nowym Magic Keyboard Folio to tylko część jego atutów.

CUPERTINO, KALIFORNIA Firma Apple zaprezentowała dziś nowego iPad z ekranem po same krawędzie i dużym wyświetlaczem Liquid Retina 10,9 cala. Nowego iPada napędza czip A14 Bionic, który zapewnia jeszcze większą wydajność i niesamowitą energooszczędność przy wykonywaniu wymagających zadań, a przy tym pozwala, by bateria wciąż wystarczała na cały dzień1. Urządzenie ma też ulepszone aparaty: przedni aparat ultraszerokokątny 12 MP umieszczony na dłuższym boku iPada, by wideorozmowy prowadziło się jeszcze wygodniej, oraz nowy tylny aparat 12 MP, który pozwala rejestrować ostre i barwne zdjęcia i filmy w jakości 4K. Port USB‑C pozwala korzystać z wielu różnych akcesoriów, a interfejs Wi‑Fi 6 podnosi szybkość połączeń. Oprócz tego modele z łącznością komórkową obsługują superszybką technologię 5G, więc użytkownicy mogą być stale w kontakcie ze światem. Nowe Magic Keyboard Folio – zaprojektowane specjalnie dla nowego iPada – zapewnia wyjątkowy komfort pisania. Ma gładzik, który reaguje na nacisk w każdym miejscu, oraz uniwersalną dwuczęściową konstrukcję. Oprócz tego iPadOS 16 i zgodność z Apple Pencil (1. generacji)2 sprawiają, że na iPadzie można działać twórczo i produktywnie na jeszcze więcej sposobów. Nowego iPada można zamawiać od dzisiaj, a w sklepach pojawi się w środę, 26 października.

Jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy pokazać najbardziej jak dotąd zaawansowaną rodzinę iPadów z całkowicie przeprojektowanym iPadem”, oświadczył Greg Joswiak, starszy wiceprezes Apple w pionie Worldwide Marketing. „Duży wyświetlacz Liquid Retina 10,9 cala, potężny czip A14 Bionic, pierwszy w historii przedni aparat na dłuższym boku, szybka łączność bezprzewodowa, port USB‑C i niewiarygodne akcesoria takie jak nowe Magic Keyboard Folio sprawiają, że nowy iPad daje jeszcze więcej korzyści, jeszcze bardziej różnorodne możliwości i po prostu jeszcze większą frajdę”.

Nowa konstrukcja po same krawędzie i cztery żywe kolory

Nowy iPad ma ekran po same krawędzie i jest dostępny w czterech pięknych kolorach – niebieskim, różowym, żółtym i srebrnym. Olśniewający wyświetlacz Liquid Retina 10,9 cala sięga krawędzi urządzenia, więc na ekranie jest więcej miejsca na apki, gry i dobrą zabawę, choć rozmiar urządzenia pozostał niemal taki sam jak w poprzedniej generacji. Z rozdzielczością 2360x1640, czyli niemal 4 milionami pikseli, jasnością 500 nitów i technologią True Tone nowy wyświetlacz Liquid Retina dostarcza zachwycających wrażeń wizualnych. Touch ID znajduje się teraz w górnym przycisku iPada, by bezproblemowo można było odblokowywać urządzenie, logować się w apkach i korzystać z Apple Pay.

A14 Bionic daje iPadowi większą wydajność

iPada wyposażono w potężny czip A14 Bionic, z którym zyskał o 20% szybsze CPU i o 10% lepszą grafikę niż w modelu poprzedniej generacji. Oznacza to, że nowy iPad działa nawet 5x szybciej niż popularne tablety z Androidem3, a użytkownicy, którzy chcą zastąpić nowym iPadem starszy model, na przykład iPada (7. generacji), dostaną urządzenie o nawet 3x większej ogólnej wydajności. System Neural Engine, który napędza zaawansowane funkcje samouczenia maszyn, w czipie A14 Bionic ma 16 rdzeni – czyli dwukrotnie więcej niż znajduje się w czipie A13. W efekcie samouczenie maszyn działa nawet o 80 procent lepiej. Z kolei w czasie codziennego użytkowania, na przykład pracy nad szkolnym projektem, edytowania filmu w wysokiej rozdzielczości lub grania w gry o rozbudowanej grafice, A14 Bionic zapewnia znakomitą wydajność i energooszczędność.

Zaawansowane aparaty i rozwiązania audio

Po raz pierwszy w iPadzie przedni aparat umieszczono na dłuższej krawędzi. W ten sposób użytkownicy zawsze patrzą prosto w kadr, niezależnie od tego, czy rozmawiają przez FaceTime, czy nagrywają vloga. Przedni aparat ultraszerokokątny na dłuższym boku urządzenia ma matrycę 12 MP i pole widzenia 122°. Oprócz tego obsługuje funkcję Centrum uwagi, która automatycznie steruje zoomem i sprawia, że aparat podąża za użytkownikiem, by nie znikał z kadru. iPad ma także ulepszony tylny aparat szerokokątny 12 MP, który rejestruje zdjęcia w wysokiej rozdzielczości i szczegółowe obrazy wideo 4K, a ponadto pozwala nagrywać filmy w zwolnionym tempie z częstością 240 kl./s.

Dwa mikrofony działają w pełnej synchronizacji z aparatami, rejestrując audio z tego, który jest akurat używany, i minimalizując rozpraszające hałasy otoczenia. Do tego połączenie większego wyświetlacza z nowymi głośnikami stereo do słuchania w układzie poziomym czyni z oglądania filmów na iPadzie czystą przyjemność.

Szybsza łączność dzięki interfejsom Wi‑Fi 6, 5G i USB‑C

Szybsza łączność bezprzewodowa pozwala zrobić na iPadzie jeszcze więcej także wtedy, gdy jest się w biegu. Nowość w postaci interfejsu Wi‑Fi 6 sprawia, że Wi‑Fi działa na nowym iPadzie o 30 procent szybciej niż na urządzeniach poprzedniej generacji korzystających z technologii Wi‑Fi 802.11ac . W idealnych warunkach iPad z łącznością komórkową i technologią 5G może osiągać szczytową przepustowość równą nawet 3,5 Gb/s4. Oznacza to, że niezależnie od lokalizacji klienci mogą bezproblemowo korzystać z plików, kontaktować się ze znajomymi i strumieniować rozmaite treści. Ponadto iPad dalej obsługuje LTE klasy Gigabit, fizyczne karty SIM i kartę eSIM aktywowaną na urządzeniu, więc użytkownicy mają dużą swobodę w wyborze opcji łączności. Do portu USB‑C można podłączyć rozmaite akcesoria, w tym zasilacze o wyższej mocy, które przyspieszają ładowanie.

Akcesoria

Z akcesoriami iPad jest jeszcze bardziej wszechstronny i jeszcze mocniej sprzyja produktywności i twórczej pracy. Specjalnie dla nowego iPada powstało nowe Magic Keyboard Folio. Jego responsywność i pełnowymiarowa klawiatura z 1‑milimetrowym skokiem przekładają się się na wyjątkowy komfort pisania. iPad po raz pierwszy dostał klawiaturę z dużym gładzikiem, który reaguje na nacisk w każdym miejscu i obsługuje gesty Multi‑Touch. W efekcie przewijanie ekranu, nawigacja stuknięciami lub szczypnięciami i poruszanie kursorem odbywa się jeszcze płynniej. Nowością jest rząd 14 klawiszy funkcyjnych, który pozwala sprawnie korzystać ze skrótów i wykonywać częste czynności, takie jak regulacja jasności wyświetlacza lub głośności. Dwuczęściowa konstrukcja jest bardzo uniwersalna i można ją ustawić na różne sposoby. Składa się z odłączanej klawiatury i ochronnej nakładki na tył iPada, która łączy się z nim magnesami. Klawiaturę podłącza się magnetycznie za pomocą złącza Smart Connector na boku iPada, które służy do zasilania i transferu danych. Oznacza to, że klawiatury nie trzeba wcale ładować ani parować. Można ją też łatwo złożyć pod spód iPada lub zupełnie odłączyć. Tylna nakładka ma regulowaną podstawkę, która daje większą swobodę – na przykład podczas grania w gry lub oglądania filmów.

Nowe wspaniałe funkcje iPadOS 16

W iPadOS 16 wprowadzono nowe funkcje wspierające produktywność i pracę w grupie, by iPad dawał użytkownikom jeszcze większe możliwości.

• Nowe rozwiązania w Wiadomościach pozwalają użytkownikom edytować i cofać wysłane przed chwilą wiadomości, odzyskiwać te niedawno usunięte i oznaczać konwersacje jako nieprzeczytane, tak by wrócić do nich później5. Ponadto w Wiadomościach pojawiły się nowe opcje współpracy, dzięki którym można szybciej i łatwiej zacząć projekt zespołowy, a potem nim zarządzać.

• Freeform to nowa zaawansowana apka wbudowana w iPadOS, która pomaga działać produktywniej. Pozwala użytkownikom w jednym miejscu przeglądać i udostępniać treści, a także wspólnie nad nimi pracować dzięki pełnej obsłudze Apple Pencil i elastycznym obszarom roboczym6.

• Udostępniana biblioteka zdjęć iCloud pozwala użytkownikom łatwo i automatycznie dzielić się zdjęciami z nawet sześcioma członkami rodziny.

• Safari rozszerzono o udostępniane grupy kart, które pozwalają wspólnie przeglądać internet. Przeglądanie sieci jest zaś jeszcze bezpieczniejsze dzięki kluczom.

• W aplikacji Mail użytkownicy mogą teraz zaplanować wysłanie maila z wyprzedzeniem, a nawet mają chwilę, żeby anulować wysyłkę wiadomości, zanim ta dotrze do odbiorcy7.

• Na iPadzie debiutuje też aplikacja Pogoda – zoptymalizowana tak, by wykorzystać wszystkie możliwości jego olśniewającego wyświetlacza. Ma piękne animacje, a do wyświetlenia najważniejszych informacji pogodowych wystarczy jedno stuknięcie.

• Funkcja Tekst na żywo, która wykorzystuje wbudowane inteligentne algorytmy do rozpoznawania napisów na obrazach w całym systemie, działa teraz także w filmach. Dzięki temu tekst na klatkach wstrzymanego nagrania jest w pełni interaktywny. Wyszukiwanie wizualne pozwala wyciąć obiekt ze zdjęcia lub wyodrębnić go jednym stuknięciem, które usuwa tło fotografii.

iPad a środowisko naturalne

Nowe modele iPada zaprojektowano tak, by ograniczyć ich wpływ na środowisko naturalne. Przykładowo, po raz pierwszy w historii iPada w powłokach różnych płytek drukowanych zastosowano złoto pochodzące w 100% z recyklingu. Nowy iPad jest też pierwszym iPadem, w którym użyto miedzi z recyklingu, a miedź w powłoce jego płyty głównej pochodzi z recyklingu w 100%. W konstrukcji urządzenia wykorzystano też pochodzące z recyklingu aluminium, cynę i pierwiastki ziem rzadkich. Wszystkie modele iPada spełniają wysokie standardy Apple dotyczące energooszczędności, a ponadto są wolne od rtęci, BFR, PCW i berylu. Produkty zaczęliśmy pakować bez owijania pudełka w plastikową folię, a opakowanie składa się w co najmniej 97% z włókien. Przybliża to Apple do celu, którym jest całkowite wyeliminowanie plastiku z opakowań do 2025 roku.

Globalna działalność korporacyjna Apple jest już neutralna węglowo, a do 2030 roku firma planuje uzyskać stuprocentową neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w całej swojej działalności, tj. również w łańcuchu dostaw produkcji i cyklach życia wszystkich produktów. Oznacza to, że każde sprzedawane urządzenie Apple będzie miało zerowy wpływ netto na klimat – począwszy od produkcji komponentów, poprzez montaż, transport, eksploatację i ładowanie, aż po recykling i odzysk materiałów.

Ceny i dostępność

• Nowego iPada można zamawiać od dzisiaj, tj. od 18 października, na stronie apple.com/pl/store i w aplikacji Apple Store w 28 krajach i regionach, w tym w USA. W sklepach pojawi się w środę, 26 października.

• Cena modeli Wi‑Fi nowego iPada zaczyna się od 2899 zł, a modeli Wi‑Fi + Cellular – od 3899 zł. Nowy iPad jest dostępny w konfiguracji z 64 GB lub 256 GB pamięci masowej i w następujących kolorach: niebieskim, różowym, żółtym i srebrnym.

• Z nowym iPadem działa Apple Pencil (1. generacji). Nowa wersja Apple Pencil (1. generacji) kosztuje 599 zł i jest sprzedawana w zestawie z nową przejściówką z USB‑C na Apple Pencil, która jest niezbędna do jego ładowania i sparowania.

• Osoby, które mają już Apple Pencil (1. generacji), mogą kupić przejściówkę z USB‑C na Apple Pencil oddzielnie w cenie 55 zł.

• Nowe Magic Keyboard Folio zaprojektowane specjalnie dla nowego iPada jest dostępne w kolorze białym i cenie 1499 zł.

• Nowe etui Smart Folio na nowego iPada kosztuje 499 zł i jest dostępne w kolorze białym, czystego błękitu, arbuzowym i lemoniadowym.

• W rodzinie iPadów dostępnej w sprzedaży pozostaje iPad (9. generacji). Cena modeli Wi‑Fi iPada (9. generacji) zaczyna się od 2149 zł, a modeli Wi‑Fi + Cellular – od 3049 zł. Urządzenie jest dostępne w kolorze srebrnym i gwiezdnej szarości.

• Ceny dla sektora edukacji są dostępne dla obecnych i nowo przyjętych studentów uczelni wyższych oraz ich rodziców, a także nauczycieli i pracowników wszystkich typów szkół oraz nauczycieli edukacji domowej. Cena modeli Wi‑Fi nowego iPada zaczyna się od 2699 zł. Nowe Magic Keyboard Folio kosztuje 1379 zł, a Apple Pencil (1. generacji) – 529 zł. Więcej informacji na stronie apple.com/pl-edu/store.

• iPadOS 16, potężny system operacyjny przeznaczony specjalnie dla iPada, będzie dostępny od poniedziałku, 24 października, i oferowany bezpłatnie wraz z nowym iPadem. iPadOS 16 zostanie też udostępniony w ramach bezpłatnej aktualizacji oprogramowania dla iPada (5. lub nowszej generacji), iPada mini (5. lub nowszej generacji), iPada Air (3. lub nowszej generacji) i wszystkich modeli iPada Pro.

• Klienci mogą otrzymać bonifikatę na zakup nowego iPada, jeśli oddadzą swoje dotychczasowe urządzenie w rozliczeniu. Po otrzymaniu i sprawdzeniu oddawanego urządzenia Apple przekaże środki za pośrednictwem wybranej metody płatności.

• Na stronie apple.com/pl/store i w apce Apple Store można zamówić bezpłatny grawerunek i umieścić na iPadzie wybraną kombinację emoji, imion, inicjałów czy cyfr.

• W sklepach i na stronach internetowych Apple klienci mają dostęp do rozmaitych usług. Apple zapewnia m.in. spersonalizowane wsparcie i doradztwo Specjalistów Apple, a także dogodne opcje dostawy i odbioru, dlatego produkty Apple najlepiej kupować w sklepach Apple Store lub na stronie apple.com/pl/store.


  1. Wydajność baterii zależy od konfiguracji i sposobu użytkowania.

  2. Nowa wersja Apple Pencil (1. generacji) jest sprzedawana w zestawie z nową przejściówką z USB‑C na Apple Pencil, która jest niezbędna do jego ładowania i sparowania. Osoby, które mają już Apple Pencil (1. generacji), mogą kupić przejściówkę z USB‑C na Apple Pencil oddzielnie.

  3. Testy przeprowadzone przez Apple we wrześniu 2022 r. na przedprodukcyjnych iPadach (10. generacji) z czipem A14 Bionic, a także na oferowanych w sprzedaży tabletach z czipem MediaTek MT8768N i systemem Android w najnowszej wersji oprogramowania Android 11 dostępnej w czasie testów. Konfiguracja popularnych modeli oparta na publicznie dostępnych danych sprzedażowych z ostatnich 12 miesięcy. Systemy przetestowano, wykonując typowe zadania w aplikacjach komercyjnych i za pomocą standardowo stosowanych w branży testów porównawczych. Wydajność zależy od ustawień urządzenia, sposobu użytkowania, otoczenia i wielu innych czynników. Testy wydajności przeprowadzono na konkretnych egzemplarzach systemów i odzwierciedlają one przybliżoną wydajność iPada.

  4. Wymagany jest plan taryfowy i zasięg 5G. Osiągane prędkości będą się różnić. Szczegółowych informacji udzielają operatorzy.Użytkownicy mogą edytować wiadomość do 15 minut od jej wysłania. Cofnięcie wysłania wiadomości możliwe jest w ciągu 2 minut od jej wysłania.

  5. Użytkownicy mogą wprowadzić maksymalnie pięć poprawek w danej wiadomości. Zapis zmian w wiadomości będzie widoczny dla odbiorców.

  6. Aplikacja Freeform zostanie udostępniona jeszcze w tym roku w ramach aktualizacji systemów iOS, iPadOS i macOS.

  7. Użytkownicy mogą anulować dostarczenie wiadomości e-mail w ciągu 30 sekund od jej wysłania.