1% wydawców generuje 91% przychodów z aplikacji i gier na urządzenia mobilne
Sensor Tower to firma analityczna specjalizująca się w badaniach rynku aplikacji i gier na urządzenia mobilne. Niedawno opublikowała ona nowy raport dotyczący sklepów App Store i Google Play.
Według szacunków Sensor Tower w pierwszej połowie 2022 roku aż 79% aplikacji i gier pobieranych przez użytkowników App Store i Google Play pochodziło od 1% najpopularniejszych wydawców. Największą popularnością wśród użytkowników cieszyły się aplikacje firm Google i Meta (dawniej Facebook).
Jeszcze większą dysproporcję między dużymi a małymi wydawcami widać w przychodach z aplikacji i gier na urządzenia mobilne. W tym przypadku 1% największych firm odpowiada aż za 91% przychodów ze sprzedaży. Pierwsze miejsce pod tym względem zajęła firma Tencent - chiński gigant branży gier komputerowych.
Analitycy z Sensor Tower zwracają jednak uwagę na to, że chociaż najwięksi wydawcy nadal mogą pochwalić się ogromnymi udziałami w rynku, to jednak ich dominacja powoli maleje.
Źródło: Sensor Tower