Activision Blizzard to firma kojarzona głównie z dużymi, wysokobudżetowymi grami na konsole i komputery PC, takimi jak serie Call of Duty, Diablo czy Warcraft. Najnowszy raport finansowy pokazuje jednak, że obecnie najwięcej zarabia ona na grach mobilnych, dostępnych m.in. w App Store.

Z dokumentów opublikowanych przez firmę wynika, iż w drugim kwartale 2022 roku zarobiła ona 831 milionów dolarów na grach na urządzenia mobilne, 376 milionów na grach konsolowych, 332 miliony na grach na PC oraz 105 milionów na organizacji wydarzeń esportowych. Gry mobilne przyniosły jej więc większe zyski, niż wszystkie pozostałe kategorie razem wzięte.

Mogłoby się wydawać, że duży wpływ na te wyniki miała niedawna premiera gry Diablo Immortal, która okazała się być ogromnym sukcesem pod względem finansowym (jednocześnie wzbudzając wiele kontrowersji wśród fanów serii). Okazuje się jednak, iż w rzeczywistości najwięcej pieniędzy przynoszą starsze, casualowe produkcje stworzone przez należące do Activision Blizzard studio King, takie jak Candy Crush i Farm Heroes, które zarobiły w ostatnim kwartale ponad 680 milionów dolarów.

Źródło: Kotaku