World of Warcraft to gra typu MMORPG, która mimo niemal osiemnastu lat na karku nadal cieszy się zaskakująco dużą popularnością. Po sieci już od dłuższego czasu krążyły plotki dotyczące planów przeniesieniem jej na platformy iOS i Android. Najnowsze doniesienia sugerują jednak, że chociaż prace nad tym projektem rzeczywiście trwały już od kilku lat, został on ostatecznie anulowany.

Jak donosi agencja prasowa Bloomberg, studio Blizzard od trzech lat pracowało wspólnie z NetEase nad mobilnym spin-offem gry World of Warcraft, osadzonym w tym samym świecie i opartym na tych samych zasadach, jednak nie stanowiącym dokładnego odwzorowania gry znanej z komputerów. Obie firmy miały jednak problemy z dojściem do porozumienia w kwestiach finansowych. Ponieważ żadna nie chciała ustąpić, zdecydowały się po prostu zakończyć pracę nad projektem. Według ustaleń Bloomberga składający się z ponad 100 osób zespół został rozwiązany, a niektórzy jego członkowie przeniesieni do pracy nad innymi produkcjami. Sytuacja jest o tyle dziwna, iż Blizzard i NetEase współpracują ze sobą już od dłuższego czasu i mają na koncie dwie duże wspólne produkcje - chińską wersję World of Warcraft oraz wydane niedawno w App Store Diablo Immortal.

Studio Blizzard zrezygnowało też z prac nad osadzoną w uniwersum Warcrafta terenową grą AR w stylu Pokemon GO, która była w produkcji już od ponad czterech lat. Niedawno zapowiedziano za to, iż jeszcze w tym roku w App Store ma zadebiutować Warcraft Arclight Rumble - casualowa gra strategiczna wyraźnie czerpiąca inspirację z popularnego Clash Roayle.

Źródło: Bloomberg