Firma Swatch, szwajcarski producent zegarków, od kilku lat toczy z Apple walkę o różne slogany reklamowe i znaki towarowe. Niedawno odniosła ona kolejne zwycięstwo, skutecznie pozbawiając Apple praw do używania hasła „Think Different" w krajach Unii Europejskiej.

W 2016 Swatch złożył do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) wniosek o pozbawienie Apple praw do hasła „Think Different", jako iż nie było ono używane przez firmę przez ponad dziesięć lat. Został on rozpatrzony pozytywnie w 2018 roku. Po nieudanej próbie apelacji Apple w styczniu 2021 roku zgłosiło sprawę do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Ten jednak postanowił niedawno odrzucić pozew Apple. W uzasadnieniu napisano m.in. iż firmie Apple nie udało się przedstawić dowodów na to, iż w okresie pięciu lat przed pierwszym wnioskiem złożonym przez Swatch nadal używała hasła „Think Different" do reklamowania swoich produktów na terenie Unii Europejskiej.

Walka między Apple i Swatch rozpoczęła się niedługo po pojawieniu się pierwszych plotek o planach Apple związanych z rynkiem zegarków. Szwajcarski producent zarejestrował wtedy prawa do marki iSwatch, skutecznie blokując w ten sposób Apple możliwość korzystania z nazwy iWatch. W 2015 roku Swatch podjął kroki prawne w celu zastrzeżenia hasła „One More Thing", kojarzonego powszechnie ze Steve'em Jobsem (choć przedstawiciele firmy twierdzili, iż jest to nawiązanie do serialowego porucznika Columbo, który również dość często używał podobnego sformułowania), i chociaż Apple początkowo udało się zablokować te działania, w marcu 2021 roku sąd wydał w tej sprawie wyrok na korzyść szwajcarów. Apple i Swatch walczyły też swego czasu w sądzie o hasło „Tick Different".

Źródła: curia.europa.eu, 9to5Mac