Podsumowanie tygodnia - 04.04.2022 - 10.04.2022
W poprzednim tygodniu pojawiło się kilka ciekawych informacji na temat obecnych i przyszłych modeli urządzeń marki Apple. Warto także odnotować, że w tym miesiącu nastąpi ponowne otwarcie Apple Muzeum Polska.
Urządzenia Apple ze składanym ekranem
Według redaktorów The Elec, Apple pracuje z LG nad opracowaniem składanych ekranów OLED z ultracienką szklaną osłona, które trafią do przyszłych modeli MacBooków oraz iPadów. Ma ona zastąpić warstwę polimidu, który stosowany jest aktualnie w tego typ wyświetlaczach. Ciekawostką jest fakt, że w tym roku LG ma dostarczyć składane ekrany OLED 4K przeznaczone dla laptopów HP, które po złożeniu będą miały 11 cali, natomiast otwarte będą cechowały się 17-calowym obszarem.
Co więcej, Ming-Chi Kuo twierdzi, że Apple aktualnie testuje telefon cechujący się 9-calowym ekranem OLED z PPI oscylującym pomiędzy tym z iPhone’ów oraz iPadów. Amerykański producent wykorzystuje ten sprzęt do weryfikacji kluczowych technologi, które będą wykorzystane w docelowym urządzeniu. Taki produkt ma trafić na rynek najwcześniej w 2025 roku. Kuo zrewidował swoje wcześniejsze informacje wskazujące na 2024 rok. Na ten moment nie wiadomo, czy pierwszym urządzeniem ze składanym ekranem będzie iPad, czy hybryda iPhone’a z iPadem.
Nowy iPad Air
Według pracowników portalu iFixIt bateria w piątej generacji modelu iPada Air przymocowana jest przy pomocy specjalnych taśm klejących , dzięki czemu w łatwiejszy sposób można ją wymienić. Dla porównania poprzednia wersja miała akumulator przyklejony do obudowy, a jego wyjęcie wymagało użycia bardzo dużej ilości rozpuszczalników. Podobne rozwiązanie zostało zastosowane między innymi w zeszłorocznych MacBookach Pro. Również iPhone 5s miał takie uchwyty.
Apple wśród najbardziej wpływowych firm na świecie
Magazyn Time po raz drugi opublikował swoją listę stu najbardziej wpływowych firm świata. Podobnie jak w ubiegłym roku wśród wyróżnionych firm znalazło się Apple. Na tegorocznej liście magazyn Time umieścił Apple w kategorii „Tytani” (w ubiegłym roku firma ta trafiła do kategorii „Liderzy”), w której znaleźli się też m.in. Amazon, Alphabet, Pfizer, IBM, Microsoft, Meta (dawniej Facebook), Disney i Netflix. W krótkim uzasadnieniu napisano, iż swoje miejsce na liście Apple zawdzięcza działaniom związanym z ochroną prywatności użytkowników, a zwłaszcza nowym zabezpieczeniom systemu iOS ułatwiającym blokowanie śledzenia w aplikacjach. Magazyn Time zwrócił uwagę, że zmiany te, przyjęte bardzo pozytywnie zarówno przez użytkowników jak i aktywistów walczących o prawo do prywatności, odbiły się bardzo dotkliwie na firmach zarabiających na reklamach spersonalizowanych.
Słuchawki AirPods
W drugiej połowie tego roku do sprzedaży mają trafić słuchawki AirPods Pro drugiej generacji, które mają cechować się wsparciem dla bezstratnego formatu dźwięku, zmienioną konstrukcją oraz być może dodatkowymi czujnikami fitness. Według Ming-Chi Kuo po premierze nowego modelu, pierwsza generacja zostanie usunięta z oferty. Apple nie chce powtórzyć swojego błędu dotyczącego jednoczesnego oferowania klientom słuchawek AirPods drugiej oraz trzeciej generacji, ponieważ większość z nich sięga po tańszy model. Firma liczyła, że nowe zmiany będą na tyle atrakcyjne, że potencjalni nabywcy będą sięgali po najnowszy model.
Apple Muzeum Polska
Już w tym miesiącu rusza Apple Muzeum Polska w warszawskiej fabryce Norblina. O tym wyjątkowym dla fanów Apple miejscu pisaliśmy już i pewnie pisać jeszcze będziemy. Tymczasem możecie dołączyć do zespołu Muzeum, bo nadal poszukują pracowników na dwa stanowiska: przewodnika oraz pracownika ds. obsługi klienta.
Chętne osoby prosimy o wysyłanie CV na adres mailowy: w.pawlak@muzeumapple.pl. W temacie maila proszę o zaznaczenie, na które stanowisko jest aplikacja.